Tres idees clau que destacaríeu del text
-
L’acte de
parlar i conversar és un acte espontani de creativitat individual que es
comparteixen amb la resta dins la rotllana
-
El gust per
parlar i comunicar neix de la llibertat que els oferim
-
Donar temps
i espai per impulsar, gestionar, nodrir enllaçar... les paraules dins
l’intercanvi, produït a la rotllana, és recuperar l’essència d’una bona
pràctica allunyada de la rigidesa de la programació i els horaris.
Resum global i al màxim de detallat
possible però de només 300 paraules
L’art de conversar i parlar s’exercita gràcies a l’espontaneïtat dels nens
i nenes que s’aboquen a la rotllana i comparteixen experiències de la seva vida
quotidiana.
Així doncs, cal dir que a la rotllana es comenta una gran varietat de temes
personals i vivencials, mentre alhora es desenvolupen capacitats. Com per
exemple, respectar el torn, els silencis i escoltar als altres.
Per tant, podem dir que la conversa i la parla són fruit de l’espontaneïtat
i desig de compartir què predisposa l’infant, però també de la lliure expressió
que facilita el/la docent al grup classe. Considerant així aquest diàleg en
rotllana com un acte de creativitat individual i espontani.
També cal destacar que cada grup d’infants és diferent i que a cadascú
presenta un ritme maduratiu diferent, el qual s’ha de respectar. D’aquesta
manera, aportem seguretat a l’infant, fet que l’animarà a participar i a
continuar desenvolupant capacitats.
Per últim, cal ressaltar que la conversa a la rotllana és una pràctica que
a més de fomentar l’intercanvi i recupera l’essència d’una bona pràctica
allunyada de la rigidesa causada per la programació i els horaris que
impossibiliten gaudir de l’aquí i l’ara.
Dues
preguntes que formularíeu a l’autor o autora del text sobre aspectes que
considereu que requeririen més explicació
-
Seguint
l’exemple del Brahim (infant marroquí amb dificultats amb l’idioma), en aquest
cas si l’infant s’endarrereix molt i es cohibeix tant que no participa, com ho
solucionaries?
-
Si et trobes
amb un grup classe molt inquiet i amb el qual no pots estar més de dos minuts
conversant, com ho solucionaries? Quina alternativa buscaries per continuar
treballant la parla i comunicació?
COMENTARI PERSONAL
Personalment, em posiciono d’acord amb l’opinió de Maria Teresa Sogàs, ja
que també penso que tant la parla com la conversa són la base de la comunicació
i un aspecte molt important dins el desenvolupament integral de l‘infant.
A més, crec que aquesta comunicació lliure i espontània a l’aula no
esdevindrà sense la figura del docent com a facilitador de la lliure expressió.
Amb això em vull referir al fet què tots els docents hauríem de proporcionar
aquest espai i temps ideal per tal d’oferir als infants l’oportunitat per
impulsar el desenvolupament de la seva parla dins l’aula de forma còmoda i
segura.
FONT:
http://ferdemestres.blogspot.com.es/2014_02_01_archive.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada