L'art de conversar
Escoltar, parlar i compartir a la rotllana
M. Teresa Sogas
Paraules clau: Rotllana, conversa, compartir, respecte, col·lectivitat, aprenentatge.
Síntesi:
La lectura gira entorn a la rotllana com a mitjà per donar peu a una conversa espontanea on les idees i opinions són totalment escoltades i respectades.
L'autor defensa el tracte individualitzat, i espera tenir un moment en el qual pot acostar-se a cada infant i mostrar interés per allò que els hi passa o volen explicar i compartir amb els altres.
Cada infant té una seguretat diferent pel que fa el llenguatge, i d'aquesta manera cadascú decideix com vol compartir amb els altres infants, i fins a quin punt vol explicar. A més a més, això porta a la espera del torn de paraula, i per tant fer silenci quan els companys parlen.
La rotllana és un mitjà amb el qual es crea un espai segur on escoltar i ser escoltat, sempre amb respecte fomenta i convida a la comunicació.
La lectura gira entorn a la rotllana com a mitjà per donar peu a una conversa espontanea on les idees i opinions són totalment escoltades i respectades.
L'autor defensa el tracte individualitzat, i espera tenir un moment en el qual pot acostar-se a cada infant i mostrar interés per allò que els hi passa o volen explicar i compartir amb els altres.
Cada infant té una seguretat diferent pel que fa el llenguatge, i d'aquesta manera cadascú decideix com vol compartir amb els altres infants, i fins a quin punt vol explicar. A més a més, això porta a la espera del torn de paraula, i per tant fer silenci quan els companys parlen.
La rotllana és un mitjà amb el qual es crea un espai segur on escoltar i ser escoltat, sempre amb respecte fomenta i convida a la comunicació.
Preguntes:
- S'ha de respectar el temps en el que l'infant vol o no compartir experiències, idees o opinions, però si hi ha un infant que mai vol parlar, com es pot fomentar la comunicació en aquest?
- Com va ser la primera vegada que vas proposar aquesta rotllana? Has vist evolució des d'aquell moment fins ara?
Reflexió personal:
M'ha agradat moltíssim aquesta lectura, ja que penso que és molt útil per a nosaltres com a mestre, ja que la comunicació és un fet del dia a dia, i sobretot al segon cicle d'infantil, qual els infants es senten més segurs amb el llenguatge contínuament els nens i nenes volen explicar les seves experiències i manifestar les seves idees. Per tant, és molt important saber regular les intervencions, per tal que tots els infants siguin respectats i es sentin d'aquesta manera, i així poder respectar ells als altres.
Penso que és una tasca difícil, però que si es treballa en el dia a dia arriba un moment en el que es crea el clima i els infants es senten segur per comunicar-se.
A continuació adjunto un document que parla en aprofundiment aquestes idees basades en la lectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada