divendres, 24 de març del 2017

Experiencia de trabajo a partir de centros de interés



Idees clau


  • Han de ser els infants qui trien el centre d'interès
  • La cooperació de les famílies en aquest projecte és imprescindible
  • El treball per centres d'interès fomenta els aprenentatges globals i transversals

Resum

Resultat d'imatges de treball amb centres d'interésEl text de José Manuel Roás Triviño ens presenta l'experiència de l'escola Escritor Alfonso Grosso, d'un barri perifèric de Sevilla, treballant a partir de centres d'interès. L'autor ens explica com a l'inici de curs els mestres van escollir com a centre d'interès els pirates, però aquesta temàtica no va acabar de funcionar. Per aquest motiu quan, cap a mitjans de curs, el tutor va adonar-se que als infants es mostraven molt interessats pels insectes, va proposar canviar el centre d'interès per al tercer trimestre i centrar-se en el tema dels animals. Aquesta temàtica va funcionar molt millor, ja que els infants tenien una motivació intrínseca per aprendre més coses sobre aquest tema.
Sobretot la lectura se centra molt en la metodologia que s'ha utilitzat per a treballar el centre d'interès dels animals. El principal i més important per tal que el treball mitjançant centres d'interès funcioni és que els infants siguin els que dirigeixen l'activitat cap a aquelles coses que els hi interessa i per les quals se senten atrets. Per tant, el mestre va deixar que fossin els infants qui triessin sobre quins animals volien saber més coses i els repartissin entre tots els infants de la classe. A més entre tots van decidir quins eren els aspectes que volien conèixer millor de cada animal, per tal de crear un model de fitxa i que tots busquessin la mateixa informació. Les famílies també juguen un paper molt important en aquest sistema de treball, ja que cada infant, amb l'ajuda de la seva família, havia de buscar la informació per a emplenar la fitxa i portar-la a l'aula. Així doncs el sistema de treball basat en el centre d'interès també fomenta que cada dia un nen diferent sigui el protagonista i comparteixi amb els companys aquella informació que ha trobat. Per acabar els nens van decidir que crearien un llibre amb totes les fitxes emplenades de cadascun dels alumnes i així podrien anar a buscar allà la informació sempre que la necessitessin.

Preguntes a l'autor

-Quina diferència hi ha entre els centres d'interès i el treball per projectes?
-Que passa quan un nen no porta la seva part de la feina?
-Totes les famílies s'impliquen igual? Que passa si no és així?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada