dilluns, 20 de març del 2017

RESUM:
Aquesta lectura ens mostra una unitat de programació que es basa en el joc simbòlic. Concretament, en una aula de 2-3 anys on s’ubica un espai que simula un supermercat. Amb aquest, ens mostra quines àrees curriculars es treballen i també quina funció pot desenvolupar l’infant dins del joc simbòlic. 
Tot i això, aquest espai no s’ha incorporat sense estudiar-lo anteriorment, és a dir, abans de establir-lo van pensar en la manera de fer-lo atractiu,tenir en compte els nivells evolutius dels diferents infants i fer-lo motivador. A més, es van haver d’establir diferents objectius que han d’assolir el infants de l’aula. Com per exemple;
  • Conèixer les qualitats que es poden percebre pels sentits.
  • Reproduir escenes quotidianes.
  • Valorar la funció social del supermercat
  • Possibilitar l’autonomia
  • Aprendre a realitzar activitats de forma autònoma i també en grup.
  • ...
IDEES CLAU:
  • El paper del mestre ha de ser d’observador únicament i també ha d’avaluar l’espai i el desenvolupament dels infants.
  • Aquest joc ens permet que els infants desenvolupin un vocabulari concret i especial del supermercat i s’organitzin ells mateixos de forma autònoma en el lloc tot resolent els seus problemes.
  • Ajuden a situar als infants en contextos reals i propers.
PREGUNTES A L’AUTORA:
  • Com es sap si aquest espai de joc complirà tots els objectius anteriorment plantejats?

COMENTARI PERSONAL:

Segons la meva experiència trobo que els racons de joc simbòlic estan molt bé però han d’anar variant ja que moltes vegades,quan ja han interaccionat molt amb aquest espai no en fan cas i s’hauria de pensar un altre amb uns altres objectius per anar assolint diferents coneixements.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada