dilluns, 20 de març del 2017

Lectura 2: ¿Lengua oral formal en la educación infantil?


Idees clau

1. Llengua formal en educació infantil
2. Àmbit d’interlocució
3. Paper del mestre: reformular però a l’hora deixar temps a l’infant perquè pensi per si mateix

Resum

La lectura parla sobre dues coses bàsiques: una és la qüestió que si la llengua formal s’hauria d’ensenyar en educació infantil i l’altre és sobre com es pot ensenyar aquest tipus de llenguatge en aquesta etapa.

Resultat d'imatges de llenguatge oral
Enllaç Web
En un primer moment, la lectura t’explica que el llenguatge que s’ha d’usar en cada moment és diferent segons el context on es troba l’emissor, és a dir, segons. els factors extralingüístics de cada situació, l’infant s’expressarà d’una manera o altra. 

A la lectura s’expressa que l’escola és un àmbit públic on es poden ensenyar a expressar-se amb els diferents àmbits. Tot i que l’aprenentatge de l’infant no només es dóna per l’àmbit en el qual es troba sinó també segons els professors que tingui ja que aquests són un model a seguir tant de llengua escrita com de llengua oral i cadascú n’aprendrà de manera diferent.



Un altre aspecte del qual parla el text és de la diferència entre la parla a casa i a l’escola ja que en l’entorn familiar se li diu al nen que se l’entén quan a l’escola tracten que ho torni a repetir o que doni respostes més complexes per tal que així pugui prestar més atenció al llenguatge i a les seves formes tant en llengua oral com en la escrita.

A més, la lectura també especifica el paper que hauria de tenir el mestre a l’aula a l’hora d’ensenyar la llengua formal. Posa que per un costat ha d’intentar busca preguntes, reformular, allò que diuen els nens i nenes però que per un altre, li ha de donar espai a l’infant per què pugui prendre consciència de la seva comunicació.

Finalment, el text parla sobre la importància d’oferir un ambient adequat a l’aula per a que sigui un espai on els diferents interlocutors es pugin expressar.

Preguntes

De quina manera es treballaria el llenguatge formal en educació infantil? (entenent que quins recursos o materials es poden usar i com es pot ensenyar un llenguatge no quotidià)


Què s’hauria de fer si existís un bagatge molt gran entre el que el nen aprèn a casa i el que aprèn a l’escola? (referint-me a si a casa el nen rep molts elogis per la seva manera de parlar i aleshores a classe no se sap expressar, com s’ajudaria a aquest infant)

Reflexió personal

Personalment, crec que la lectura és molt superficial i que com l'anterior lectura no aprofundeix en els temes i t'explica com has de fer les coses sinó que nomès et diu el que has de fer per promoure la oratòria a la classe i per treballar-la en grup a l'aula.
Resultat d'imatges de oratoria a l'aula
Enllaç Web
A més, crec que no parla de les emocions i sentiments que es poden generar a la classe entre els companys i entre el docent i l'alumne ja que no s'especifica el que s'ha de fer quan un infant no vol parlar a la classe i que a més no saps si és perquè és tímid o perquè potser té por del que li poden dir els altres companys. Per tal no sabria com controlar o com afrontar aquestes situacions i crec que en aquesta lectura es podria haver aprofundit molt més i haver explicat com resoldre-ho.

Tampoc he acabat d'entendre molt bé el paper que té el docent ja que per una banda ha d'intentar deixar temps als infants i per una altra ha de fer-los preguntes per a reflexionar, però no s'especifica com combina aquestes dues coses a l'aula ni com controla les situacions de silenci llarg.

Per tant, la lectura ha sigut bastant interessant ja que t'explica el que s'ha de fer per tal de treballar la oratòria a l'aula tot i que es podria aprofundir molt més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada