divendres, 24 de març del 2017

Lectura (4) II Roás 2000

Idees claus:
  • Els centres d'interès, si estan ben plantejats, poden acomplir els àmbits del currículum d'educació infantil.
  • La implicació dels pares en l'educació dels fills és molt interessant.
  • Per tal que els infants tinguin interès i s'impliquin en l'activitat, cal que trobin que té un sentit i els motivi.
Síntesi:
El context d'aquesta lectura és un barri perifèric de Sevilla. El centre té tres línies d'educció infantil i primària, i els protagonistes són vint-i-dos infants de cinc anys i el seu docent.

El tema que tracta en profunditat la lectura és la importància dels centres d'interès i la manera en què es poden aplicar a l'educació infantil, en una època on la innovació no era tan ben acceptada com ara, com és el curs 1998-1999, des de la meva creença.

Al llarg de la lectura, l'autor ens explica com desenvolupa el centre d'interès "Els animals" al llarg del tercer trimestre del curs. Ho fa d'una manera amena i didàctica, fent que els alumnes siguin partícips en tot moment de l'organització de l'activitat i puguin donar idees d'allò que volen fer. Alhora, fa un balanç d'allò que s'ha de millorar i d'allò que s'ha de potenciar, per tal de poder modificar l'estructura del centre d'interès de cara a pròxims cursos.

Aquesta lectura aporta un punt de vista innovador sobre aquesta metodologia i t'explica perfectament com es desenvolupa al llarg de tot el trimestre i allò que fan els infants. També explica els beneficis que té aquesta metodologia en els infants: es potencia l'adquisició d'esquemes de lectura, el treball en grup en algunes ocasions i, sobretot, l'autonomia personal dels infants.

Preguntes:
  • Va ser difícil implantar aquesta metodologia amb els infants de cinc anys i fer partícips a les famílies?
  • Que passaria si un infant no està interessat pel centre d'interès?

Reflexió personal:
Per acabar, m'agradaria donar la meva pròpia opinió sobre la lectura d'aquesta setmana. És una lectura que, personalment, m'aporta una visió diferent de l'educació a finals del segle passat. Considero molt interessant que, en aquells anys, un professor portés a terme aquest tipus de metodologia que no era tan coneguda i, sobretot, amb el suport dels pares, que solen ser reticents a participar d'allò que és fa l'escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada