El passat divendres 10 de març, durant el temps de seminari vam dur a terme una activitat especial: Una mestra de Portugal, l’Ana Costa, ens faria una presentació per tal d’explicar-nos com és l’Educació Infantil al seu país d’origen i quins passos han de seguir els estudiants per poder ser mestres. L’Ana és una gran professional de l’educació i ha estat durant molts anys sent mestra d’Educació Secundària i actualment treballa en el centre lingüístic de la Universitat de Lisboa.
Pel que fa a les
particularitats que té el sistema educatiu portuguès, aquest no considera
obligatòria l’etapa infantil, ja que es considera uns anys centralitzats en la cura
dels infants i no en el procés d’ensenyament – aprenentatge. Per tant, creuen
que els nens i les nenes d’aquestes edats no tenen les capacitats necessàries
per iniciar la seva etapa educativa.
També ens ha
explicat les diferències que té el grau de magisteri comparat amb el nostre, i
és que si algú vol estudiar per ser mestre a Portugal, és necessari que cursi
tres anys de carrera i dos anys més de màster i, en canvi, aquí només calen
quatre anys de carrera.
Per últim, ens
ha ensenyat un dels mètodes que tenen per treballar l’oralitat en l’àmbit de l’educació
a través d’un material, concretament un llibre anomenat “Una candela amarela”, el qual utilitzen en diverses escoles
bressol per treballar la llengua oral d’una forma entretinguda i divertida pels
infants.
Com a conclusió,
penso que aquesta visita ha estat molt interessant i que ens ha ajudat a conèixer
de primera mà una altra visió de l’educació, la qual duen a terme en el país
veí. Crec que és necessari que al llarg del grau ens anem informant de com és
la nostra feina i quines particularitats té la vida professional en l’àmbit
educatiu en diferents llocs del món, i quina millor manera de fer-ho que
mitjançant una professional com l’Ana Costa. Així que, només em quedar dir “Gràcies”
per la teva dedicació amb nosaltres i les teves explicacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada