L’aventura de pensar
RESUM
El text ens parla de la introducció
de la filosofia en les aules de primària, la qual ha donat resultats estimuladors
i tranquil·litzadors a la classe creant-ne un bon ambient, on els alumnes han anat adquirint la
capacitat de reflexionar, pensar i sobretot de justifiar-se. D’altra banda aprenen de les idees i les
aportacions dels seus companys (comunitat de recerca) estimulant d’aquesta
manera el pensament individual de cada alumne. A partir dels exemples he pogut
deduir que el mestre ha de deixar que
els alumnes portin el debat, aquest només ha d’introduir el tema a
divulgar (fent preguntes, fent-los dubtar,
intrigar, encuriosir..), a més ha de mostrar interès en el grup, deixar-se
sorprendre amb les seves aportacions i crear una certa complicitat .
La lectura també ens explicaria com
fer aquesta “sessió de filosofia” on s’introduiria un tema es deixaria
reflexionar i discutir-ne, seguidament es faria una avaluació i finalment una representació individual o sintetitzant el que s’ha après (reflexionar
sobre la reflexió). En les sessions de filosofia s’ha comprovat que els alumnes
estan menys reservats, mostren més interès
i participació que la resta d’assignatures.
3 paraules clau:
·
El pensament col·lectiu estimula el pensament individual
·
Diàleg filosòfic crea una comunitat de recerca conjunta que
pot ser aplicable ja des de ben petits.
·
La filosofia permet que l’alumne es senti segur, donant les
seves opinions i idees.
·
Més important que argumentin i ho justifiquin que com ho diuen.
Opinió
personal
Considero que l’alumne es sent més
segur en les sessions de filosofia ja que res és segur, no hi han lleis fixes,
i totes les idees són possibles i flexibles , només s’han de deixar portar per
el que senten i pensen. Crec que fent debats conjunts proposant qüestions, com
s’exposa a la lectura, permet que l’alumne aprengui a escoltar i entendre als altres, aplicant les idees i opinions
d’altres a les seves pròpies, podent així també canviar de parer, permetent
finalment enriquint el seu saber i
forma de pensar. Ensenyar-los a reflexionar sobre la reflexió que han fet.
2 preguntes:
·
Què passa si un infant monopolitza la conversa, com talles?
Per donar lloc a que parlin la resta
d’infants?
·
Les ampolles a part de simbolitzar la sessió també la
sintetitzen?
COMENTARIS SOBRE LES ALTRES LECTURES
·
Lectura 2 dintre d’una escola espai
integrador que és per tots “ la plaça”, sentir-se acollides les famílies en el
seu propi espai, creat per aquestes, eix central, estructura important per el
desenvolupament de la vida dins de la escola. Harmonia, coresponsabilitat del
seu ús no només materials també espai Espai de joc lliure i lliure
experimentació. Mestres han de respectar
el ritme dels infants. Importància del respecte del temps.
·
Lectura 3 Les edats es barrejen
treballen conjuntament, joc lliure creen ells l’espai, deixar que els propis
infants interactuïn com ells vulguin. La importància de que puguin gestionar
els conflictes. Caqdascú pugui demostrar les seves habilitats i experiències. Punt en comú amb la comunicació poden canviar el seu punt de
vista.
·
Lectura 4 reciclatge d’ampolles
d’aigua, fomentar a gaudir de la naturalesa, treball en equip autonomia, bona
alimentació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada