dimarts, 21 de març del 2017

Lectura 3

L’aventura de pensar




RESUM
El text ens parla de la introducció de la filosofia en les aules de primària, la qual ha donat resultats  estimuladors  i tranquil·litzadors a la classe creant-ne un bon ambient,  on els alumnes han anat adquirint la capacitat de reflexionar, pensar i sobretot de justifiar-se.  D’altra banda aprenen de les idees i les aportacions dels seus companys (comunitat de recerca) estimulant d’aquesta manera el pensament individual de cada alumne. A partir dels exemples he pogut deduir que  el mestre ha de deixar que els alumnes portin el debat, aquest només ha d’introduir el tema a divulgar  (fent preguntes, fent-los dubtar, intrigar, encuriosir..), a més ha de mostrar interès en el grup, deixar-se sorprendre amb les seves aportacions i crear una certa complicitat .
La lectura també ens explicaria com fer aquesta “sessió de filosofia” on s’introduiria un tema es deixaria reflexionar i discutir-ne, seguidament es faria una avaluació i finalment una  representació individual  o sintetitzant el que s’ha après (reflexionar sobre la reflexió). En les sessions de filosofia s’ha comprovat que els alumnes estan menys reservats, mostren més interès  i participació que la resta d’assignatures.
3 paraules clau:
·         El pensament col·lectiu estimula el pensament individual
·         Diàleg filosòfic crea una comunitat de recerca conjunta que pot ser aplicable ja des de ben petits.
·         La filosofia permet que l’alumne es senti segur, donant les seves opinions i idees.
·         Més important que argumentin i  ho justifiquin que com ho diuen.
Opinió personal
Considero que l’alumne es sent més segur en les sessions de filosofia ja que res és segur, no hi han lleis fixes, i totes les idees són possibles i flexibles , només s’han de deixar portar per el que senten i pensen. Crec que fent debats conjunts proposant qüestions, com s’exposa a la lectura, permet que l’alumne aprengui a escoltar i entendre  als altres, aplicant les idees i opinions d’altres a les seves pròpies, podent així també canviar de parer, permetent finalment   enriquint el seu saber i forma de pensar. Ensenyar-los a reflexionar sobre la reflexió que han fet.
2 preguntes:
·         Què passa si un infant monopolitza la conversa, com talles? Per donar lloc a que parlin  la resta d’infants?
·         Les ampolles a part de simbolitzar la sessió també la sintetitzen?
COMENTARIS SOBRE LES ALTRES LECTURES
·         Lectura 2 dintre d’una escola espai integrador que és per tots “ la plaça”, sentir-se acollides les famílies en el seu propi espai, creat per aquestes, eix central, estructura important per el desenvolupament de la vida dins de la escola. Harmonia, coresponsabilitat del seu ús no només materials també espai Espai de joc lliure i lliure experimentació.  Mestres han de respectar el ritme dels infants. Importància del respecte del temps.
·         Lectura 3 Les edats es barrejen treballen conjuntament, joc lliure creen ells l’espai, deixar que els propis infants interactuïn com ells vulguin. La importància de que puguin gestionar els conflictes. Caqdascú pugui demostrar les seves habilitats i experiències. Punt en comú amb la comunicació poden canviar el seu punt de vista.
·         Lectura 4 reciclatge d’ampolles d’aigua, fomentar a gaudir de la naturalesa, treball en equip autonomia, bona alimentació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada