divendres, 24 de març del 2017

ROÁS J.M. (1994) "Experiencia de trabajo a partir de centros de interés"

Tres idees clau que destacaríeu del text

-        Els centres d’interès són un bon mètode pel desenvolupament del currículum dels infants i per la millora de la pràctica diària del docent.

-        La participació i col·laboració de les famílies genera un vincle segur entre infants i adults.

-        Fer possible que una activitat sigui transversal, és a dir, que treballi tots els àmbits i capacitats possibles.


Resum global i al màxim de detallat possible però de només 300 paraules

Els centres d’interès és una nova metodologia emprada per alguns centres on transmeten coneixements als infants de forma innovadora. Aquesta consisteix a proposar un tema que generi interès en els infants. A més, amb l’ajuda de les famílies i les aportacions de cadascun d’ells/es confeccionaran el material, producte del seu aprenentatge.

Així doncs, s’aconsegueixen tot un seguit d’aspectes que participen en el desenvolupament integral de l’infant i els permet ser protagonistes del seu propi aprenentatge. A més, també es van respectar els ritmes d’aprenentatge individuals.

L’activitat proposada concretament al CP Escritor Alonso Grosso (Sevilla) va resultar un èxit, ja que tant els infants com les famílies van treballar cooperativament i amb una gran implicació, obtenint així un producte final de gran qualitat (llibre d’animals). No obstant això, també va haver-hi punts febles a millorar, com ara la manca de temps i la poca presència del treball sobre aspectes lògic-matemàtics.

Per tant, per aconseguir aquests resultats, és convenient posar a prova l’activitat per ser verificada i acceptada per cada docent a la seva aula. Cada aula és un món i cada docent mostra diferencies quant al fet de dirigir el procés E-A.

A tall de conclusió, cal dir que l’organització del currículum partint dels centres d’interès dels alumnes és un bon mètode per desenvolupar el seu currículum i millorar la pràctica diària del docent.



Dues preguntes que formularíeu a l’autor o autora del text sobre aspectes que considereu que requeririen més explicació

-        Què podem fer si proposem una activitat i al llarg del procés es perd l’interès per part dels infants?

-        Què podem fer si les famílies no s’impliquen en l’activitat? O bé, s’impliquen unes però altres no?



COMENTARI PERSONAL
Des del meu punt de vista aquesta metodologia és eficaç i normalment genera una gran expectació pels infants i les seves famílies. Altrament, penso que aquest tipus d’activitats mostraria més dificultats en implantar-les dins una escola on les famílies no siguin partícips de l’educació dels seus fills i la confiança en l’escola sigui escassa.
No obstant això, en donar-se un cas així, s’haurien de fer canvis en l’activitat, però es podria continuar treballant temes d’interès triats pels alumnes que vagin en consonància amb el programa del curs.
Parlant des de la meva experiència, a la meva escola de primària vam fer diferents projectes on nosaltres també triàvem el tema a treballar. No obstant això, les famílies no mostraven cap implicació. Així doncs, el fet d’introduir a les famílies sembla interessant i molt profitós.



 FONT: http://www.educat.cat/blog/?p=1161

La fotografia és extreta d'un blog que sembla interessant.
Concretament parla de la relació família-escola.
Us convido a entrar-hi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada