Tres idees clau que destacaríeu del text
-
Els centres
d’interès són un bon mètode pel desenvolupament del currículum dels infants i
per la millora de la pràctica diària del docent.
-
La
participació i col·laboració de les famílies genera un vincle segur entre
infants i adults.
-
Fer possible
que una activitat sigui transversal, és a dir, que treballi tots els àmbits i
capacitats possibles.
Resum global i al màxim de detallat
possible però de només 300 paraules
Els centres d’interès és una nova metodologia emprada per alguns
centres on transmeten coneixements als infants de forma innovadora. Aquesta
consisteix a proposar un tema que generi interès en els infants. A més, amb l’ajuda
de les famílies i les aportacions de cadascun d’ells/es confeccionaran el
material, producte del seu aprenentatge.
Així doncs, s’aconsegueixen tot un seguit d’aspectes que participen en el
desenvolupament integral de l’infant i els permet ser protagonistes del seu
propi aprenentatge. A més, també es van respectar els ritmes d’aprenentatge
individuals.
L’activitat proposada concretament al CP
Escritor Alonso Grosso (Sevilla) va resultar un èxit, ja que tant els
infants com les famílies van treballar cooperativament i amb una gran
implicació, obtenint així un producte final de gran qualitat (llibre d’animals).
No obstant això, també va haver-hi punts febles a millorar, com ara la manca de
temps i la poca presència del treball sobre aspectes lògic-matemàtics.
Per tant, per aconseguir aquests resultats, és convenient posar a prova l’activitat
per ser verificada i acceptada per cada docent a la seva aula. Cada aula és un
món i cada docent mostra diferencies quant al fet de dirigir el procés E-A.
A tall de conclusió, cal dir que l’organització del currículum partint dels
centres d’interès dels alumnes és un bon mètode per desenvolupar el seu
currículum i millorar la pràctica diària del docent.
Dues preguntes que formularíeu a l’autor o
autora del text sobre aspectes que considereu que requeririen més
explicació
-
Què podem
fer si proposem una activitat i al llarg del procés es perd l’interès per part
dels infants?
-
Què podem
fer si les famílies no s’impliquen en l’activitat? O bé, s’impliquen unes però
altres no?
COMENTARI PERSONAL
Des del
meu punt de vista aquesta metodologia és eficaç i normalment genera una gran
expectació pels infants i les seves famílies. Altrament, penso que aquest tipus
d’activitats mostraria més dificultats en implantar-les dins una escola on les
famílies no siguin partícips de l’educació dels seus fills i la confiança en l’escola
sigui escassa.
No obstant
això, en donar-se un cas així, s’haurien de fer canvis en l’activitat, però es
podria continuar treballant temes d’interès triats pels alumnes que vagin en
consonància amb el programa del curs.
FONT: http://www.educat.cat/blog/?p=1161
La fotografia és extreta d'un blog que sembla interessant.
Concretament parla de la relació família-escola.
Us convido a entrar-hi!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada