dimecres, 22 de març del 2017

LECTURA 3: UNA EXPERIÈNCIA D'HORT ESCOLAR ECOLÒGIC - FREIRE (2016)

ERICA SERRANO ANTEQUERA


IDEES CLAUS
  •    Hort escolar ecològic
  •  Experimentació
  •  Aprenentatge entre iguals
  •  Respecte per la naturalesa

RESUM GLOBAL
L’escola d’educació infantil O Areal, és una escola formada per tres unitats en la qual es troben únicament 56 alumnes. Un any van decidir dins de la mateixa escola crear el projecte de l’hort ecològic de manera que tota la comunitat educativa es va implicat ja que consideraven que era una manera d’aprendre diferent i poder aprofundir en l’hort mitjançant contes, manipulació directa a l’hort o d’altres eines perquè els infants interioritzessin com funcionava i en què consistia.
La metodologia que segueix aquest projecte és una metodologia basada en l’experimentació i on es té molt en compte la relació entre iguals ja que es reuneixen els diferents grups de diferents edats per fer activitats conjuntes perquè puguin establir nous vincles.
A més, encara que és un projecte molt lliure també va ser avaluat en tots els àmbits, des de el treball que van realitzar els professionals com les aportacions o intervencions que van fer els infants. Per tant, podem veure com encara que sembli un projecte massa arriscat per infants de tan poca edat, considero que si des de petits se’ls hi ensenya el respecte per la naturalesa i que puguin interioritzar la importància del menjar saludable, serà una aspecte molt positiu de cara a un futur per ells.

PREGUNTES A L’AUTOR

  • Com va ser la reacció de les famílies i infants a l’hora de plantejar el projecte?
  •  Tota la comunitat s’ha implicat igual en el projecte?

COMENTARI PERSONAL
Respecte la lectura de Freire, encara que hagi sigut curta considero que és un exemple d’un projecte molt bo el qual, en el meu cas, mai m’havia plantejat realitzar un projecte així amb infants tan petits. Veure els resultats positius que s’han obtingut m’ha fet reflexionar i veure que potser si és la millor edat per fer-lo ja que com són petits interioritzaran més fàcilment en aquest cas la cura per la naturalesa i la importància de menjar sa.
D’altra banda, quan em posat en comú les diferents lectures, en part m’ha fet relacionar la lectura del projecte de l’hort ecològic, amb la lectura 1: L’aventura de pensar, ja que encara que en aquest cas no és un projecte, també es porta a la pràctica una tipologia de classe diferent per veure la reacció dels infants.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada