dilluns, 20 de març del 2017

L'escola, un sistema viu

Paraules clau: família, escola, identitat, passat, diàlegs, infants


Idees clau:
La pedagogia sistèmica té cura de la relació entre les famílies i l’escola per fer un bon acompanyament de l’infant.
L’escola, un sistema viu.
Els infants es pregunten quin lloc ocupen a través d’investigar el seu passat i de donar-li un reconeixement a les famílies.
Es generen espais per crear conversa i diàleg entre alumnes.
Es reconeix a cada infant i a les seves famílies.
Es te molt present i respecte a les famílies.
S’acullen totes aquelles idees i emocions augmentat l’autoestima dels infants.
Es genera una convivència positiva i enriquidora

Breu resum:
L’article ens explica una experiència enriquidora passa per tres nivells: infantil, primària i ESO. Totes tres comencen a amb una sola pregunta: “Quan comença la nostra història?”. A partir d’aquí els infants es van enriquint a través de conversa i d’indagar en el futur, es pregunten “Qui sóc?”, “d’on vinc?” I per això és necessari la col·laboració de les famílies (i el respecte cap a elles) amb l’escola per poder acompanyar als infants i joves.
A través de tots aquests descobriments es van creant nous coneixement compartits i significatius.

Preguntes:
La pedagogia sistèmica té en comte als amics a la l’etapa de la ESO? Criem que tenen un paper molt important.
Aquest treball que es fa a l’inici de curs, perdura per tot el curs? Té una data de caducitat?

Reflexió:
Crec que la pedagogia sistèmica es fa un lloc dins de les escoles per trencar amb lo establert. Deixa entrar a les famílies a l’aula (tan de manera física com en pensaments) i les emocions que aquest records i fets acompanyen.

Enllaç relacionat amb la pedagogia sistèmica:

Carles Parellada ICE. Universitat Autònoma de Barcelona.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada