Paraules clau
Col·laboració, comunicació, grup,
interacció, aprenentatge
Idees clau
L’infant és un ésser competent i
capaç.
Pensar en petit grup és la clau
per les relacions
La interacció en grup fa que es creïn
les idees pròpies
Amb la interacció hi ha un
aprenentatge.
Breu resum
L’article ens parla de l’escola
el Martinet i dels beneficis que aporta el treball en petits grups que elles utilitzant
com a mecanisme d’aprenentatge.
Entenen a les persones com a
essers relacionals per naturalesa que busquen comunicar-se. Treballar en petits
grups afavoreix aquesta comunicació entre iguals. És la porta per a les
relacions i el coneixement.
A través d’aquests grups aprenen
a resoldre conflictes, a fer reflexions amb l’acompanyament de la mestre,
descobreixen que tenen un punt de vista i que potser no és el mateix que els
dels seus companys., desenvolupen estratègies de col·laboració, s’escolten,
construeixen idees...són moments on cada infant mostra la seva individualitat i
esta en un procés d’aprenentatge continuo.
Per a ells el voler aprendre sorgeix
de l’alumne i creuen que això és dóna a través de les relacions entre ells, amb
adults i amb l’entorn.
Quan entren en acció els porta a
una altra acció i aquesta acció els porta a una conversa i així tot allò que
fan es va enriquint amb la individualitat de cada membre.
Preguntes
Quin rol té el mestre? Què vol
dir exactament fer d’acompanyant?
Com s’adeqüen els infants a cada
situació si a totes les que s’exposen son similars?
Reflexió
La comunicació forma part de
nosaltres perquè som éssers socials i les escoles no poden obviar-ho. Han d’entendre
que pot haver-hi conversació i aprenentatge a l’hora i que aquest aprenentatge
pot ser entre iguals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada