divendres, 24 de març del 2017

Junts és més que la suma de tothom

Paraules clau
Col·laboració, comunicació, grup, interacció, aprenentatge



Idees clau
L’infant és un ésser competent i capaç.
Pensar en petit grup és la clau per les relacions
La interacció en grup fa que es creïn les idees pròpies
Amb la interacció hi ha un aprenentatge.

Breu resum
L’article ens parla de l’escola el Martinet i dels beneficis que aporta el treball en petits grups que elles utilitzant com a mecanisme d’aprenentatge.
Entenen a les persones com a essers relacionals per naturalesa que busquen comunicar-se. Treballar en petits grups afavoreix aquesta comunicació entre iguals. És la porta per a les relacions i el coneixement.
A través d’aquests grups aprenen a resoldre conflictes, a fer reflexions amb l’acompanyament de la mestre, descobreixen que tenen un punt de vista i que potser no és el mateix que els dels seus companys., desenvolupen estratègies de col·laboració, s’escolten, construeixen idees...són moments on cada infant mostra la seva individualitat i esta en un procés d’aprenentatge continuo.
Per a ells el voler aprendre sorgeix de l’alumne i creuen que això és dóna a través de les relacions entre ells, amb adults i amb l’entorn.
Quan entren en acció els porta a una altra acció i aquesta acció els porta a una conversa i així tot allò que fan es va enriquint amb la individualitat de cada membre.

Preguntes
Quin rol té el mestre? Què vol dir exactament fer d’acompanyant?
Com s’adeqüen els infants a cada situació si a totes les que s’exposen son similars?

Reflexió

La comunicació forma part de nosaltres perquè som éssers socials i les escoles no poden obviar-ho. Han d’entendre que pot haver-hi conversació i aprenentatge a l’hora i que aquest aprenentatge pot ser entre iguals. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada