L'Ana Costa, una
professora de Portugal, va venir a la classe a explicar-nos com és el sistema
educatiu portuguès i la llengua oral en la infància. M'ha semblat una sessió
molt interessant, ja que ens ha permès conèixer com és l'educació en un altre
país i hem pogut detectar les diferencies i similituds amb el nostre sistema
educatiu. Un aspecte que em va sorprendre, i que és diferent del sistema
educatiu espanyol, és que, els estudiants que volen ser mestres, fan tres anys
de llicenciatura en educació bàsica i després tres semestres específics
d'educació preescolar.
Un altre aspecte del
qual va parlar l'Ana és que, tot i que actualment ja s'està considerant l'etapa
de 0-3 anys com a fonamental, encara no és obligatòria, universal ni formal. Em
va cridar l'atenció quan ens va explicar que fins fa poc, els mestres, s'havien
de buscar llibres i recursos per a tenir algunes orientacions sobre l'educació
infant però que actualment el govern havia creat uns documents públics, els
quals es poden trobar fàcilment per internet, amb orientacions per aquesta
etapa.
Després vam parlar
de l'oral en l'educació i ens va ensenyar un llibre que es titula 'Una cadela amarela & vários amigos dela'. El més
especial d'aquest llibre és que és un llibre infantil amb contingut matemàtic a
partir de la narrativa en vers i una estructura textual basada en els nombres
naturals. Així doncs, a partir d'aquest llibre fan diferents sessions: sessió
d'anticipació, la lectura de la història i una altra després de llegir el
llibre. A més, a través d'aquesta activitat, pel que ens va explicar l'Ana,
també es treballa el desenvolupament de la capacitat matemàtica i lingüística.
M'ha semblat molt
interessant que l'Ana Costa ens fes aquesta sessió en petit grup, ja que hem
pogut conèixer com és l'educació al seu país i hem pogut aprendre algunes
activitats per a treballar l'oral a l'aula mentre treballem altres aspectes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada