dilluns, 20 de març del 2017

Lectura de Vega “el Rincón del juego simbólico”
Idees clau:
·         El desenvolupament dels infants dins del joc simbòlic.
·         Com és relacionen els infants amb els altres, amb el material i amb l’espai.
Resum:
Aquesta lectura ens parla de com una grup d’educadores organitza un supermercat, per fomentar el joc simbòlic per a infants de 3, 4 i 5 anys. Aquest joc està pensat i preparat amb molta cura de l’espai i dels materials que se’ls oferirà a les nenes i als nens per aconseguir un entorn segur i de confiança.
Aquest text, està explicat pautat ordenadament, tots els passos que l’educadora ha fet servir previs a la activitat i posteriors aquesta. Abans de començar a jugar al supermercat, les mestres situen als infants en el context, i es fa una primera recerca del que és el supermercat. Quan ja són conscients d’on parteix el grup, fan una primera sortida al mercat, per visitar i aprendre més sobre el supermercat.

Quan els alumnes/as ja tenen una mica més de coneixement sobre aspectes bàsics del supermercat, els infants comencen a familiaritzar-se amb el material que utilitzen al supermercat. Aquest material està molt pensat, és atractiu, hi ha material natural (fruites de veritat), la majoria dels materials són reciclats, i tenen la possibilitat d’oferir a l’alumne nous paradigmes d’aprenentatge.
Un cop les normes i les explicacions del joc, queden enteses per els infants, l’educadora deixa fer als infants perquè siguin ells els que es desenvolupin amb l’activitat. Si veu que algun alumne no està gaire interessat en el joc, l’educadora fa servir les seves estratègies per poc a poc encaminar-lo cap al joc.
A mida que les nenes i els nens prenen el rol de comprador o venedor van descobrint, diferents conceptes com dins-fora o de quantitat o números. La caixa registradora i la bossa són materials pensants per fomentar aquests aspectes.
Per altra banda, l’espai també està pensat per acollir els infants. A més a més, aconsegueix que els infants es despleguin amb altres jocs simbòlics com jugar a pares i mares.
Finalment l’activitat finalitza amb la recollida del mercat. Els educadors fan molta consciencia amb aquesta paprtt, i explica qu e els nens i les nnes responen bé. 
Preguntes a l’autor:
·         Com s’actua davant de necessitats educatives especials? Hi ha adaptacios?
·         Creus que els existirà conflicte amb els infants de quan els el moment de jugar amb el menjar o quan és l’hora de menjar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada