Lectura de Vega “el
Rincón del juego simbólico”
Idees clau:
·
El desenvolupament dels infants
dins del joc simbòlic.
·
Com és relacionen els infants amb
els altres, amb el material i amb l’espai.
Resum:
Aquesta lectura ens
parla de com una grup d’educadores organitza un supermercat, per fomentar el
joc simbòlic per a infants de 3, 4 i 5 anys. Aquest joc està pensat i preparat
amb molta cura de l’espai i dels materials que se’ls oferirà a les nenes i als
nens per aconseguir un entorn segur i de confiança.
Aquest text, està
explicat pautat ordenadament, tots els passos que l’educadora ha fet servir
previs a la activitat i posteriors aquesta. Abans de començar a jugar al
supermercat, les mestres situen als infants en el context, i es fa una primera
recerca del que és el supermercat. Quan ja són conscients d’on parteix el grup,
fan una primera sortida al mercat, per visitar i aprendre més sobre el
supermercat.
Quan els alumnes/as
ja tenen una mica més de coneixement sobre aspectes bàsics del supermercat, els
infants comencen a familiaritzar-se amb el material que utilitzen al
supermercat. Aquest material està molt pensat, és atractiu, hi ha material
natural (fruites de veritat), la majoria dels materials són reciclats, i tenen
la possibilitat d’oferir a l’alumne nous paradigmes d’aprenentatge.
Un cop les normes i
les explicacions del joc, queden enteses per els infants, l’educadora deixa fer
als infants perquè siguin ells els que es desenvolupin amb l’activitat. Si veu
que algun alumne no està gaire interessat en el joc, l’educadora fa servir les
seves estratègies per poc a poc encaminar-lo cap al joc.
A mida que les
nenes i els nens prenen el rol de comprador o venedor van descobrint, diferents
conceptes com dins-fora o de quantitat o números. La caixa registradora i la
bossa són materials pensants per fomentar aquests aspectes.
Per altra banda,
l’espai també està pensat per acollir els infants. A més a més, aconsegueix que
els infants es despleguin amb altres jocs simbòlics com jugar a pares i mares.
Finalment
l’activitat finalitza amb la recollida del mercat. Els educadors fan molta
consciencia amb aquesta paprtt, i explica qu e els nens i les nnes responen
bé.
Preguntes a
l’autor:
·
Com s’actua davant de necessitats
educatives especials? Hi ha adaptacios?
·
Creus que els existirà conflicte
amb els infants de quan els el moment de jugar amb el menjar o quan és l’hora
de menjar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada