Resum:
Aquest article vol ensenyar la seva manera de construir
un hort ecològic a l’escola i fer veure a altres escoles que si t’ho proposes
ho pots aconseguir.
Expliquen que varen començar construint un hivernacle i
varen avançar en la posada en marxa d’un hort ecològic. Aquest projecte té la
finalitat que sigui una experiència d’aprenentatge per a tota la comunitat
escolar on els nens i nenes puguin aprendre valors que no s’ensenyen als
llibres de text com el respecte i la cura per la naturalesa.
A més a més, l’hort ecològic es té en compte en la
programació de tots els equips del centre: des de la biblioteca, la
normalització lingüística, des de l’equip TIC i des de les activitats
complementàries i extraescolars. Per tant, es pot demostrar que és un projecte
transversal a diverses matèries.
També incideix en la importància que el claustre de
l’escola participi en el disseny, el desenvolupament i l’avaluació de les
activitats perquè és essencial que tots creguin en el projecte. a més,
consideren que l’alumnat és la part activa en l’hort del projecte i són els
protagonistes.
La metodologia que segueix el projecte és
l’experimentació amb la finalitat que els infants puguin relacionar els
coneixements que posseeixen amb els nous que volem que arribin a assolir. A
més, intenten combinar que els agrupaments siguin tant de manera individual com
col·lectiva perquè pensen que cada infant té un ritme diferent però que conjuntament
treballen i aprenen coses que sols no haguessin pogut.
Per últim, parla de l’avaluació com una activitat
valorativa i investigadora. També expliquen que hi ha tres tipus d’avaluació:
el treball del professorat, valoren el projecte i a l’alumnat.
Idees principals:
-
L’hort ecològic potencia valors
que no es treballen als llibres de text, com el respecte i la cura de la
naturalesa a causa de les conseqüències negatives i irreversibles que ens poden
portar certes actuacions futures de l’ésser humà
-
La importància de crear equip per
poder fer un projecte com l’hort ecològic. Han de treballar conjuntament la
comunitat educativa per arribar a què els nens i les nenes aprenguessin el que
a simple vista només cuiden fruites i verdures, però aprenen de manera
transversal
-
Motiven a altres escoles a crear un hort ecològic a les seves escoles
per fomentar la millora del medi ambient, que els infants valorin altres
aspectes de la vida...
Preguntes a
l’autor:
-
A la lectura parla d’una avaluació
investigadora i de tres tipus d’avaluació. Però m’agradaria com demostra que
aquests nens i nenes han aprés el que el currículum diu sense cap prova
escrita. L’avaluació és un tema discutible i molt subjectiu i amb tanta
burocràcia no és fàcil demostrar projectes i activitats que es realitzen a
l’aula.
-
M’agradaria saber si hauria
d’haver una formació prèvia per poder ensenyar aquesta part de l’hort o almenys
una formació que ajudi als mestres per saber portar aquests tipus de classe
perquè hi ha mestres que porten tota la vida ensenyant de manera tradicional i
aquest tipus d’ensenyament-aprenentatge els pot costar una mica per adaptar-se.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada