Un racó del
joc simbòlic: El supermercat
![]() |
Font |
Idees Claus:
- Els beneficis del supermercat
com a racó de joc
- Habilitats dels educadors per
treure el major profit dels racons.
- El rol de l’educador/a en el racó
del supermercat.
- Recursos i coneixements per avaluar
aquest racó.
Resum:
En aquest
article, viatgem a l'escola infantil Bambi, Barcelona. La lectura ens explica
com les educadores d'aquesta escola bressol posen en pràctica (a la classe
d'infants de 2-3 anys) el racó del supermercat durant el segon trimestre del
curs: primer explica tots els objectius i els continguts que poden arribar a
treballar amb aquest racó, més endavant expliquen quines estratègies utilitzen
i quines activitats d'aprenentatge fan, a continuació parla sobre les
orientacions didàctiques que s'han de tenir en compte abans d'oferir la opció
d'aquest racó als infants de l'aula, i finalment acaba parlant sobre la manera
d'avaluar aquest racó.
Els
continguts que es poden treballar són aprenentatges molt significatius pels
infants, i els objectius es poden adaptar a les edats i les capacitats de cada
infant. Explica estratègies com: anar a un comerç real del barri a comprar
i després reflexionar i exposar entre tots les seves impressions, derivar l’activitat
del supermercat en altres que continuen una vegada acabada la compra, aprofitar
el fet de recollir el racó per classificar el material o en comptes d’utilitzar
només joguines, posar-ne alguns aliments naturals. Abans de començar a fer l’activitat,
també explica com organitzar l’espai, el material, el temps de l’activitat i la
permanència dels racons. I per acabar, l’avaluació: que es basa en l’observació
de converses, actituds, conductes, deduccions, etc.
Comptat i debatut, parla de la importància i de les
possibilitats del supermercat com a racó de joc, utilitzant exemples d’una
classe amb infants d’entre 2 i 3 anys.
Preguntes per l’autor:
· 1. A la lectura s’explica que els infants estan el temps que
ells volen (les educadores decideixen deixar de jugar quan els veuen cansats),
però no tots els infants tenen el mateix ritme. Per tant, en quin moment l’educador
decideix que s’ha acabat el temps de joc i es passa a jugar a una altre cosa?
· 2. Quan els infants juguen a això, només tenen aquesta opció o
poden jugar cadascú amb allò que vol?
· 3. En quin moment l’educador deixa el seu rol de jugador per el
rol d’educador?
Comentari personal:
Personalment, crec que el treball per racons pot
prendre una importància rellevant en els infants d’aquestes edats, però potser
s’hauria de deixar més marge de maniobra als infants per jugar amb allò que
ells vulguin, i per tant, oferir diversos racons d’aprenentatge dins l’aula. La gran majoria de racons es treballen molts continguts, però poques vegades es treballa la psicomotricitat des dels racons, és per això que a continuació deixo un enllaç que porta a un bloc de Jordi Tuset i Antonn Ribas, on parla de la psicomotricitat en racons de joc.
![]() |
Font de la fotografia Blog de Jordi Tuset |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada