Educació i oralitat en Portugal.
Hem rebut la visita molt especial d’una dona que és
professora en Portugal, l’Anna Costa. Gràcies a la seva aportació, vaig poder
conèixer com es porta a terme l’educació en Portugal. A més, l’educació
infantil, concretament en l’etapa de 0-3 anys, és molt precària i no depèn del ministeri
d’educació sinó dels serveis socials que donen ajudes a programes de persones “cangurs”
que es fan càrrec dels infants. Per altra banda, els professors de parvulari
(3-6 anys) cobren una quantia molt inferior a la resta de professors d’altres
nivells educatius. Com estan descobrint, la tasca d’un educador infantil és
molt important i l’etapa que els infants més necessiten desenvolupar-se
integrament, establir vincles i coneixements és justament en aquest cicle. Per
tant, ens fa pensar que els professors estan molt poc valorats i, en conseqüent,
esta molt poc valorada l’educació.
Tot i això, cada cop volen posar en situació escolàstica
en edats molt primerenques i haurien de pensar més en tenir espais de joc
lliure amb unes intencionalitats educatives darrera per aconseguir que el nen
sigui el protagonista de cada aprenentatge.
A més, ens ha parlat de la importància de tenir i
crear una bona oralitat en l’aula per aconseguir una comunicació oral més rica
i formal. Quan l’infant té més recursos orals, pot comunicar-se molt millor i
fer reflexions més complexes.
Per finalitzar la sessió, ens va mostrar un llibre
anomenat Cadela Amarela amb continguts matemàtics i per treballar la lectura.
Un llibre fet cautelosament per incitar als infants en desenvolupar i aprendre
continguts d’una manera més dinàmica que l’habitual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada