Resum:
Fent referència a l'espai, explica que prèviament s'ha fet un estudi d'aquest. Ha de ser una zona àmplia i de lliure disposició, amb mobiliari atraient i suficient material per a tothom. Pel que fa al material dóna vida a aquest supermercat, tracten que sigui reciclar o reutilitzat. És per això que animen a les famílies i als mateixos docents a ser partícips d'aquest procés educatiu aportant material del qual se'n pot fer ús durant el joc.
L'autora també destaca la interacció entre el grup d'iguals. Inicialment, es basava en la inspecció de productes i la propietat dels materials presentats. Fa èmfasi en el joc simbòlic, que és totalment individual. Amb el pas del temps els infants aprenen el vocabulari de la temàtica de l'alimentació i assimilen, l'organització, les normes i certes habilitats socials. A partir d'aquestes es produeixen les regulacions i els intercanvis de rols. Finalment, Vega recomana mantenir el supermercat durant un període de temps llarg, perquè dóna temps als infants per a situar-se en el nou espai i inspeccionar-lo amb seguretat i confiança.
Punts claus:
- És molt important preguntar als infants les seves experiències prèvies, ja que donen al docent una base per a iniciar i afermar els nous coneixements. A més, permet ancorar-los a una base emocional i a un record compartit.
- Recau molta més importància en el procés que en el resultat.
- Cal respectar l'espai i el material, tenint en compte com els infants interactuen amb aquest. La implicació de tota la comunitat educativa fa d'aquesta zona un ambient confortable i atractiu.
Preguntes clau:
- Quin tipus d'adaptacions es farien per assegurar que tothom rep una atenció individualitzada, ja siguin envers l'atenció a la diversitat o respecte a les necessitats educatives especials.
- M'agradaria saber quins tipus de materials prioritzen: fusta, plàstic, roba... i per què? Es té en compte, per exemple, els beneficis psicomotrius?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada