Paraules clau
- Pràctica educativa
- Immigració
- Immersió lingüística
- Diversitat
Idees clau
Cal adaptar
la pràctica educativa per incloure a infants nouvinguts. La immersió lingüística
actual de les escoles no és útil ni eficient. Centrem la pràctica educativa en
donar a conèixer la nostra llengua sense valorar la seva d’origen. Cal que
canviem aquestes pràctiques per ser el més inclusius possibles i deixar de ser
integradors. Hem de reconèixer la llengua de l’alumnat d’origen.
El sentit
de l’educació. El sentit de les coses els hi donem quan entenem les coses que
fem i quan li donem una utilitat a la vida quotidiana. Per tant també és necessari
incloure a les famílies en aquest procés, d’aquesta manera l’infant veure que
el que fa té més sentit i que es necessari pel context on es troba ara i fer un
aprenentatge més significatiu. Cal negociar els significats del que es fa i es
diu dins de l’aula i donar-li sentit a tot allò que realitzen oferint recursos
i materials per portar a terme una pràctica més individualitzada i afavorir l’aprenentatge
cooperatiu.
Preguntes
- Com portar a terme aquesta pràctica si no dominem cap llengua amb la que l’infant es pot comunicar?
- Com ens comuniquem amb les famílies?
- Els materials i els recursos humans són suficients? Com els podem aconseguir?
Reflexió
- Observació personal
- Enllaç
Article on s'explica Qué és la immersió lingüística: http://cat.elpais.com/cat/2016/11/15/cultura/1479234741_789036.html
Pàgina amb recusos per treballar la immersió lingüística i de formació per docents
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada