Paraules clau
- · Llibertat
- · Autonomia
- · Observació
- · Espais
- · Guia
Idees clau
Un pilar fonamental de la
seva metodologia és la llibertat. A la metodologia Montessori, i més en concret
a l’escola Montessori-Palau, eduquen els infant en llibertat posant límits per
crear un espai de confiança i segur per als més petits. Aquest fet també es pot
donar gràcies al l’ambient ben preparat, pensat i organitzat per a ells i
elles. La llibertat dota als infants d’autonomia gràcies al poder de decisió
que se’ls hi ofereix. Ells es veuen capaços de fer les coses i decidir que volen
fer i saber de primera mà que es el que els hi agrada i el que no.
El paper de la mestra com a
guia dins de l’aula. L’educadora és un element clau d’aquesta metodologia. Ells
coneix molt bé l’etapa dels infants i quins són els seus interessos i
necessitats generals que a mesura els anirà encarant amb els del grup. Es l’encarregada
de preparar l’ambient i de documentar tot el que passa dins les aules així com
acompanyar als infants en el seu procés. Per tant l’educadora a partir de
transformar el currículum rígids en un de més flexible proporciona un ambient
preparat perquè cada infant pugui satisfer les seves necessitats.
L’infant com a creador dels
seus coneixements. Com ja hem explicat l’infant, lliurament, escull de quin
ambient pot participar, és a dir, fa ús del seu poder de decisió i per tan
descobreix en ell mateix i per el mateix quines són les seves necessitats, què
li agrada, resumint es torna un infant autònom i competent.
Preguntes
·
Hi ha límits dins l’aula?
·
L’adult intervé davant
alguna problemàtica? Com?
·
Hi ha avaluació en el mètode
Montessori? Quin? Com es realitza? En quins moments?
Reflexió
- - Observació personal
M’ha agradat
molt poder fer aquesta lectura perquè ha complementat altres coneixements que
ja tenia després d’haver-me informat i d’haver donat la seva teoria breument en
alguna assignatura. Crec que la metodologia Montessori té moltes potencialitats
i que s’hauria d’implementar més a les escoles. Però tot i això considero que
també s’ha de tenir molt bona formació per portar-la a terme perquè sinó poden
sortir coses molt anti educatives. Crec que a les escoles s’han de buscar
alternatives per fer als infants més autònoms perquè per a mi l’autonomia és la
base de tot. Si els hi anul·lem aquesta, per molt que els hi encabim molta
informació després no seran competents per a desenvolupar-se a la vida diària.
Una vida on calen molts coneixements, però també calen habilitats socials,
autonomia i poder de decisió.
- - Enllaç
Aquí
us deixo l’enllaç de l’escola Montessori on podreu trobar informació de cursos,
llibres, activitats... de primera mà:
També
enllaço el link d’una pàgina anomenada “Montessori en casa” que et dóna eines
per portar a terme aquesta metodologia a la llar:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada