dijous, 25 de maig del 2017

Montessori

Paraules clau
  • ·        Llibertat
  • ·        Autonomia
  • ·        Observació
  • ·        Espais
  • ·        Guia

Idees clau
Un pilar fonamental de la seva metodologia és la llibertat. A la metodologia Montessori, i més en concret a l’escola Montessori-Palau, eduquen els infant en llibertat posant límits per crear un espai de confiança i segur per als més petits. Aquest fet també es pot donar gràcies al l’ambient ben preparat, pensat i organitzat per a ells i elles. La llibertat dota als infants d’autonomia gràcies al poder de decisió que se’ls hi ofereix. Ells es veuen capaços de fer les coses i decidir que volen fer i saber de primera mà que es el que els hi agrada i el que no.  


El paper de la mestra com a guia dins de l’aula. L’educadora és un element clau d’aquesta metodologia. Ells coneix molt bé l’etapa dels infants i quins són els seus interessos i necessitats generals que a mesura els anirà encarant amb els del grup. Es l’encarregada de preparar l’ambient i de documentar tot el que passa dins les aules així com acompanyar als infants en el seu procés. Per tant l’educadora a partir de transformar el currículum rígids en un de més flexible proporciona un ambient preparat perquè cada infant pugui satisfer les seves necessitats.

L’infant com a creador dels seus coneixements. Com ja hem explicat l’infant, lliurament, escull de quin ambient pot participar, és a dir, fa ús del seu poder de decisió i per tan descobreix en ell mateix i per el mateix quines són les seves necessitats, què li agrada, resumint es torna un infant autònom i competent.

Preguntes
·        Hi ha límits dins l’aula?
·        L’adult intervé davant alguna problemàtica? Com?
·        Hi ha avaluació en el mètode Montessori? Quin? Com es realitza? En quins moments?
Reflexió
  • -   Observació personal

M’ha agradat molt poder fer aquesta lectura perquè ha complementat altres coneixements que ja tenia després d’haver-me informat i d’haver donat la seva teoria breument en alguna assignatura. Crec que la metodologia Montessori té moltes potencialitats i que s’hauria d’implementar més a les escoles. Però tot i això considero que també s’ha de tenir molt bona formació per portar-la a terme perquè sinó poden sortir coses molt anti educatives. Crec que a les escoles s’han de buscar alternatives per fer als infants més autònoms perquè per a mi l’autonomia és la base de tot. Si els hi anul·lem aquesta, per molt que els hi encabim molta informació després no seran competents per a desenvolupar-se a la vida diària. Una vida on calen molts coneixements, però també calen habilitats socials, autonomia i poder de decisió.

  • -   Enllaç

Aquí us deixo l’enllaç de l’escola Montessori on podreu trobar informació de cursos, llibres, activitats... de primera mà:

També enllaço el link d’una pàgina anomenada “Montessori en casa” que et dóna eines per portar a terme aquesta metodologia a la llar: 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada