dimarts, 23 de maig del 2017

Presentació de Pere Peris

El passat 28 d'abril vam tenir la visita d'en Pere Peris per tal d'explicar-nos i parlar sobre els contes.

Personalment, em va agradar molt la sessió, ja que el començament ens va proposar que tanquéssim els ulls i recordéssim un dels contes que ens explicaven de petits. Vaig estar pensant durant una bona estona, i tots els contes que me'n recordo que m'agradaven eren inventats. Abans d'anar a dormir el meu pare o la meva mare sempre m'explicaven un conte, però ami m'agradava que se'l s'inventessin i que cada nit fos un de diferent. M'agrada't molt tornar a recordar aquells moments, ja que he pogut tornar a la meva infància.

A continuació, ens ha presentat una gran varietat de contes, els quals la majoria no eren contes populars sinó que va buscar tots aquells que es poguessin treballar els valors i les emocions.  Com ara El gat amb botes, Camaleon Variopinto, Amb tot el cor, La història de l'Emma, No és fàcil petit esquirol, On és la lluna?, entre d'altres. Però el que més m'ha cridat l'atenció és el que s'anomena El regal. Penso que és un llibre molt original, ja que quan no sabem què podem regalar moltes vegades segurament el millor regal serà aquest llibre, ja que et dóna moltes idees i et permet fomentar la imaginació. A més, cal destacar que podem regalar moltes coses amb un sol llibre, ja que a dintre d'aquest hi trobarà mil regals més. 


M'ha agradat molt una frase que ha dit en Pere Peris, i sobretot m'agradaria poder-la tenir present per sempre, ja que diu que el més important de la nostra feina és què ens ho passem bé i que gaudim fent així que els altres ho facin amb nosaltres.

Per acabar, al principi de la sessió ens va repartir uns papers on a cada un hi havia una paraula, no enteníem que eren tots aquells papers. Fins que finalment, ens va explicar el conte de la Sopa de Pedres i cadascuna de nosaltres va poder afegir aquella paraula que posava en el seu paper a la sopa. Així doncs, vam poder fer una sopa plena de confiança, amor, respecte, imaginació, innovació, etc.


Per últim abans de marxar, ens va deixar un petit detall a cada una de nosaltres. Una targeta que diu:" Hablar es una necessidad, pensar es un arte". 

M'agradaria agrair la seva visita, ja que vaig poder conèixer molts més recursos i sobretot em vaig quedar amb les ganes i la passió d'en Pere que té pels contes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada