1. Com comunica
el educador als infants: Hi ha un conjunt d’eines que el educador pot fer
servir per millorar la seva tasca comunicativa . Entre elles esta el parlar
aplicant els qualificatius sobre els actes i no sobre les persones , evitar les
generalitzacions , modulant la veu segons la ubicació , parlant amb claredat ,
articulant bé les paraules , amb una velocitat adequada, … En els moment de lectures
de contes per exemple , podem utilitzar la expressivitat com a l’eina clau per
transmetre la intencionalitat del compte ( endinsar-los en el conte , més enllà
del suport visual).
2. Factors
externs que un educador ha de tenir en compte a l’hora de comunicar-se : El
educador ha de tenir en compte, a l’hora de comunicar-se, diversos factors que
poden condicionar a la seva tasca comunicativa. Per exemple el educador ha de
tenir en compte aquells estímuls sonors externs que poden afectar al nivell d’entonació
que s’empra per comunicar-se ( soroll extern de la ciutat , música que es posa
de fons ). Per altre banda el educador també ha de comprovar que el seu públic
no tingui cap tipus de problema d’audició , i en el cas de que el tingui , s’hauria
de comunicar a la família i tenir en compte en el moment de comunicar-se tan
individualment amb ell com amb tot el grup .
3. Actitud
del professor quan el infant comunica alguna cosa : El docent ha de tenir
en compte una sèrie de recursos comunicatius per ajudar a que el infant pugui expressar-se.
Alguns d’aquests recursos són : mantenir la mirada , valorar positivament la
seva intenció comunicativa, vetllar per una proximitat física adequada ,
escoltar que diu i observar com ho diu.
Paraules claus
Col·lectivitat
Proximitat
Reflexió
Veu i mirada
Comunicació
verbal i no verbal
-Com hem d’actuar
amb infants amb ceguera ? Com substituïm tot el llenguatge no verbal ?
- Com podríem involucrar
a les famílies?
Reflexió
La lectura ha
estan molt agradable de llegir , possiblement ha sigut la lectura més senzilla
feta fins ara . La lectura , personalment , m’ha semblant fins i tot angoixant ,no
per la dificultat que com ja he comentat es bastant senzilla, sinó pel
contingut . És angoixant saber que hi ha moltíssims factors que hem de tenir en
compte a l’hora de comunicar-nos en una classe , i que molts d’aquests factors
no depenen ni de nosaltres ( soroll de la ciutat , problemes d’audició dels
infants ) , però hem de ser conscients que hi són i hem de modular la tasca
comunicativa segons ens condicionin. Aquesta mateixa angoixa em succeeix en
moltes pràctiques educatives que envolten a un educador , el saber que podries
estar-ho fen millor , que podries tenir en compte més factors o podries
respondre a ells de manera més òptima.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada