divendres, 26 de maig del 2017

Lectura 6: Comunicació i llenguatge parlat

Idea claus

1. Com comunica el educador als infants: Hi ha un conjunt d’eines que el educador pot fer servir per millorar la seva tasca comunicativa . Entre elles esta el parlar aplicant els qualificatius sobre els actes i no sobre les persones , evitar les generalitzacions , modulant la veu segons la ubicació , parlant amb claredat , articulant bé les paraules , amb una velocitat adequada, … En els moment de lectures de contes per exemple , podem utilitzar la expressivitat com a l’eina clau per transmetre la intencionalitat del compte ( endinsar-los en el conte , més enllà del suport visual).   

2. Factors externs que un educador ha de tenir en compte a l’hora de comunicar-se : El educador ha de tenir en compte, a l’hora de comunicar-se, diversos factors que poden condicionar a la seva tasca comunicativa. Per exemple el educador ha de tenir en compte aquells estímuls sonors externs que poden afectar al nivell d’entonació que s’empra per comunicar-se ( soroll extern de la ciutat , música que es posa de fons ). Per altre banda el educador també ha de comprovar que el seu públic no tingui cap tipus de problema d’audició , i en el cas de que el tingui , s’hauria de comunicar a la família i tenir en compte en el moment de comunicar-se tan individualment amb ell com amb tot el grup .  

3. Actitud del professor quan el infant comunica alguna cosa : El docent ha de tenir en compte una sèrie de recursos comunicatius per ajudar a que el infant pugui expressar-se. Alguns d’aquests recursos són : mantenir la mirada , valorar positivament la seva intenció comunicativa, vetllar per una proximitat física adequada , escoltar que diu i observar com ho diu.

Paraules claus

Col·lectivitat
Proximitat
Reflexió
Veu i mirada
Comunicació verbal i no verbal
Preguntes

-Com hem d’actuar amb infants amb ceguera ? Com substituïm tot el llenguatge no verbal ?
- Com podríem involucrar a les famílies?
Reflexió

La lectura ha estan molt agradable de llegir , possiblement ha sigut la lectura més senzilla feta fins ara . La lectura , personalment , m’ha semblant fins i tot angoixant ,no per la dificultat que com ja he comentat es bastant senzilla, sinó pel contingut . És angoixant saber que hi ha moltíssims factors que hem de tenir en compte a l’hora de comunicar-nos en una classe , i que molts d’aquests factors no depenen ni de nosaltres ( soroll de la ciutat , problemes d’audició dels infants ) , però hem de ser conscients que hi són i hem de modular la tasca comunicativa segons ens condicionin. Aquesta mateixa angoixa em succeeix en moltes pràctiques educatives que envolten a un educador , el saber que podries estar-ho fen millor , que podries tenir en compte més factors o podries respondre a ells de manera més òptima.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada