Marta Mir
Paraules clau
- Lectura compartida
-
Acompanyar
en el procés de comprensió lectora
-
Interactuar
amb un mateix
- Interacció amb els altres
Idees clau

La lectura dialògica és la que es produeix entre grup
d’iguals o a vegades amb la mestra. És la lectura que es pot produir dins un
aula i amb la que es fomenta la interacció posterior entre alumnes o amb la
mestra. Aquests tipus de lectura aporta molts beneficis ja que l’infant aprèn que
tot es pot parlar i que hi ha diferents punts de vista, així com que el text es
pot modificar. Aquesta activitat es molt més beneficiosa si es porta a terme
amb grups reduïts.
En la lectura compartida el rol del
professor és molt important. És l’encarregat de proporcionar les eines
adequades per a què els alumnes siguin capaços d’arribar a ser lectors actius,
sempre entenent la diversitat de necessitats i processos. A la lectura compartida també si dóna un
moment de reflexió sobre el tema del que s’està llegint. Així aconsegueixen desenvolupar
la comprensió lectura i ser capaces de fer un debat amb les seves companyes
Preguntes
Què fer quan ens trobem davant d’una baixa implicació
familiar?
Com realitzar una lectura dialògica amb infants nouvinguts?
Quins tipus de llibre és l’adequat per dur a terme
aquests tipus de lectures?
Reflexió
- Observació
personal
Trobo molt
important i molt enriquidors fer lectures dins l’aula i que aquestes no es quedin
només en el paper, sinó que siguem capaces d’interpretar-les, parlar d’elles i
crear la nostra pròpia opinió. També crec que s’ha de valorar i tenir molt en
compte el paper del mestre ja que queda en tot moment a un segon pla, la seva tasca
és facilitar les condicions perquè puguin emergir les seves habilitats.
- Relacionat
amb el text i altres lectures

- Enllaç
Es tracta d’una proposta didàctica
per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en
l’adquisició del codi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada