diumenge, 21 de maig del 2017

Visita del Pere Peris

Vam tenir la sort de que el dia 28 d’abril vingués a fer-nos una xerrada el Pere Peris, doctor en pedagogia i mestre d’educació infantil, amb un gran coneixement sobre contes, les seves temàtiques diverses i la influència que aquests tenen en els infants a l’hora de transmetre valors i emocions. Quan vaig entrar a la classe, vaig veure un home que repartia uns papers amb una paraula escrita i no sabia molt bé per on anava la cosa, fins que vaig veure que era el senyor que ens venia a fer la xerrada i vaig pensar que segurament aquell paper ens portaria a fer una dinàmica més endavant.
Per introduir la classe, ens va començar a explicar una mica sobre la seva vida i la seva professió. Quan escoltes a parlar persones com el Pere sobre la seva professió, amb aquest entusiasme, les ganes de millorar, la diversió i l’alegria de que allò que fa realment el fa feliç és quan me’n adono de la màgia que et pot arribar a transmetre el treballar amb infants, ja que la majoria de persones que treballen amb nens ho viuen així ,sempre que un mateix veigui allò que fa com a un “joc” (com diu el Pere) i no com un “treball” o “obligació”.

Abans de començar a parlar-nos sobre els contes, ens va voler fer una dinàmica que consistia en tancar es ulls i pensar en un conte, el moment i la persona que ens l’explicava i que ens transmetés algun record intens. Va ser un moment molt nostàlgic pensar en quan era petits i recordar quan la meva mare m’explicava aquell conte que tant m’agradava.

Un cop ens ha explicat algunes coes sobre la seva vida per tal de conèixer-lo millor, ens ha començat a parlar sobre els contes, les cançons i les emocions que és la finalitat d’aquella xerrada. Ens va mostrar alguns dels llibres que ell troba més interessants per treballar en l’educació infantil temes com les emocions, el sentit de la responsabilitat, valors, la confiança, etc. Un d’aquets llibre va ser el gat amb botes: un llibre que segurament totes les companyes de classe ja coneixíem. També ens va ensenyar d’altres contes: amb tot el cor, la història de l’Emma, no és fàcil petit esquirol i On és la lluna?


Per acabar la sessió, el Pere ens va explicar un conte anomenat “La sopa de pedres”. Aquest és un conte que ja m’havien explicat quan feia el grau superior i des d’aquell moment el vaig trobar molt interessant sobretot per la “moraleja” que et transmet. Aquí va ser quan vam utilitzar els papers que ens havia repartit al principi de la classe i ens va fer protagonistes del conte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada