dilluns, 22 de maig del 2017

VISITA D'EN PERE PERIS



Llegir ens fa més vius, més lliures i més savis.




El dia 28 d’abril vàrem tenir una visita molt especial: en Pere Peris, el qual porta gairebé tota la vida treballant com a mestre d'educació infantil des del 1981, paral·lelament, aquest fet li ha donat bagatge per ser expert en literatura infantil i en contes.

Al començament de la seva exposició, ens ha remarcat una reflexió molt idònia per a nosaltres que volem ser futurs i futures mestres: si estem a la carrera és clarament per vocació i també, que és una de les professions més boniques i importants del món, preparem als ciutadans del futur i això no tothom ho pot fer.

Seguidament, en Pere Peris ens ha fet pensar en un record on ens expliquessin contes de petites, ja fos a l’escola o a casa. Jo, personalment no en recordo cap, però sí que és veritat que el fet d’adonar-me’n que no tinc record d’aquest tipus, he pensat de seguida en les meves nebodes. No vull que no tinguin cap record com jo, sinó que els explicaré contes i difondré el gust per la lectura tant com pugui. Hem transmès el nostre record amb les companyes que teníem al costat i m’ha agradat molt poder compartir aquests moments tan feliços amb elles i d’altra banda, perquè així també les podia conèixer molt més.

Un cop hem realitzat aquesta tasca, en Pere Peris ens ha mostrat alguns llibres: El gat amb botes, Il camaleonte ariopinto, Amb tot el cor, La història de l’Emma, No és fàcil petit esquirol, On es la lluna i El regal. Amb tota aquesta heterogeneïtat de contes, he pogut adonar-me’n que segons uns o uns altres podem transmetre diferents valors, idees i transmetre coneixement, i que és molt important saber escollir un bon llibre, no només pel contingut sinó en el moment. Hem d’utilitzar-los com a un recurs que tenim molt bo i utilitzar-los de suport en certes situacions. És l’exemple de la mort, hi ha llibres infantils que ens parlen de la mort amb naturalitat i que ens fa veure el valor de la resiliència en funció d’aquest fenomen de la vida.

Per concloure, penso que ha estat una magistral molt completa en la qual m’he adonat del bon recurs que pot ser un llibre a l’hora de treballar continguts, moments, sentiments, emocions o inclús, la cooperació entre els companys. M’agradaria poder agafar els consells que m’ha transmès aquest expert en l’educació per guardar-los a la butxaca màgica i poder-los treure i guardar sempre que pugui en el moment més idoni de la meva professió com a mestra d’educació infantil.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada