dijous, 25 de maig del 2017

Presentació de Pere Peris


Resultat d'imatges de pere perisAvui hem tingut un convidat molt especial, en Pere Peris. Si dic que ha estat especial és per un motiu concret, i és que a meitat de la seva visita, hem descobert que és el company del nostre tutor, en Xavier Gimeno. M’ha fet molta il·lusió conèixer-lo, perquè molts cops ens parla d’ell. El cas és que ha vingut a explicar-nos la relació que tenen els contes amb les emocions, però abans d’això, ens ha repartit un paperet a cadascuna de nosaltres on hi havia una paraula escrita. M’ha agradat molt una frase que ha dit, i és la següent: “La vida ha de ser un joc”. Estic molt d’acord amb aquesta afirmació, perquè com sabem, no per jugar vol dir que no estiguem aprenent sinó tot el contrari, que a través de la diversió aprenem moltíssimes coses i ni tan sols ens assabentem.

Tot seguit, ens ha fet tancar els ulls i imaginar-nos un conte que ens expliquessin de petites. M’ha fet molta il·lusió viure aquest moment, ja que ha sigut una introspecció a un passat molt feliç. A més, ens ha fet recordar qui ens l’explicava, i jo he pensat en el conte de les set cabretes que m’explicava el meu pare cada nit per anar a dormir.

Més tard, ens ha ensenyat com a exemples alguns contes infantils que li agraden molt pels valors que transmeten. Un d’ells ha estat “El gato con botas”, que segons en Pere Peris, transmet valors d’astúcia i emprenedoria. També ens ha mostrat “Camaleó Variopinto”, que tracta d’un camaleó que canvia de color i es camufla. En relació a això, ha fet una metàfora amb els professors, ja que diu que som actors amb un guió en construcció, que prenem decisions constantment i que ens adaptem a tota mena de situacions. “Amb tot el cor” ha estat la següent obra que ens ha mostrat, amb la qual podem treballar aspectes d’afecte, acolliment, separació i distància, entre d’altres. Tanmateix, ens ha explicat “La història de l’Emma”, un llibre molt interessat per a treballar la diversitat familiar, ja que sovint ens costa molt explicar-ho, i a través d’una història ho podem fer més fàcilment. Doncs, el llibre té com a protagonista l’Emma, que demostra que l’estima no és a nivell físic sinó sentimental. També podem tractar el tema de les pèrdues familiar a través del llibre “No és fàcil, petit esquirol”, ja que en ell, el protagonista perd la mare.

Arran d’això, en Pere ens ha fet reflexionar la natura, i ens ha recomanat que ens mantinguem en contacte amb ella, ja que d’alguna manera, els animals i les plantes ens expliquen el cicle de la vida.

Resultat d'imatges de sopa de pedres contePer finalitzar, ens ha explicat un conte que m’ha semblat molt maco i amb molts valors de fons: “Sopa de pedres” Es tracta d’un personatge que tornava de la guerra i tenia molta gana. Per aquest motiu, va anar de casa en casa demanant una miqueta de menjar, però tothom li responia que era una època on els aliments escassejaven, i que no li’n podien donar. El soldat doncs, va optar per demanar a la gent que l’ajudés a fer una sopa de pedres, però ningú ho va voler fer, i es va posar molt trist. Al veure’l plorar els nens s’hi van acostar i ell va explicar-los el problema. Doncs, van voler ajudar-lo i entre tots li van portar el que havia demanat: una perola grossa, aigua, un grapat de pedres i llenya per a fer foc. Tots estaven impacients per tastar-la, però ell va considerar que li’n faltava sal. Doncs, un nen va córrer a buscar-ne. Li’n faltava tomàquet, i van anar-lo a buscar. Patates, arròs, cebes, cols, llenties, apis, i fins i tot un pollastre. Un cop la sopa estava feta, va dir als infants que anessin a buscar a tots els seus familiars, que avui hi havia sopa de pedres per dinar. Ningú es va quedar sense el seu plat, i a partir d’aquell dia, van aprendre a compartir una mica més el que cadascú tenia.

Doncs, entenem que a través de la pedagogia sistèmica poder fer més si ho fem junts. Us deixo un enllaç on trobareu aquest conte molt ben explicat: http://www.xesco.cat/conte.php?nId=293622583.  A més, per acabar la sessió, en Pere ens va fer llegir les paraules que ens havia donat al principi, perquè és el que també havíem de posar a la sopa de pedres: constància, innovació, esperança, màgia, superació, direcció, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada