dimarts, 23 de maig del 2017

PRESENTACIÓ PERE PERIS



En la sessió que ens va exposar  vam parlar dels contes, van sorgir aspectes diversos, molt interessants.  Es van presentar i llegir alguns contes infantils adaptats al moment en que vivim avui dia, de ment més oberta i flexible, tenint en compte la diversitat i la inclusió, canviant aspectes que fins ara havien estat convencionals o habituals. Molts d’ells eren de fantasia (creant un món on tot és possible)  no obstant de “ tocant peus a terra” racionals, coherents amb la trama, el desenvolupament de la història i els valors que es volen transmetre.  Pel que fa les emocions en molts de les històries es reflectien de manera simbòlica amb colors i formes.
D’altra banda m’agradaria destacar una metodologia bastant imaginativa que es va dur a terme al principi i final de la sessió: al començar ens va donar un paperet amb una paraula, que en la seva finalització va cobrar sentit explicant “el conte de la sopa de paraules”. On la sopa es feia amb totes les paraules que teníem: il·lusió, imaginació, constància, creativitat...
De la sessió n’he extret conclusions com ara que els  contes no tenen un únic significat ja que aquest va evolucionant, i en pot ser un o altre segons l’edat, les experiències i el temps, per tant, podem dir que darrera de la lectura d’un conte hi ha tot un procés interpretatiu.  Cal destacar també, que l’infant a banda d’ interpretar el conte i tenir la capacitat d’abstracció relacionant-ho amb l’experiència,  també aprèn vocabulari, fa estipulacions i empatitzar amb els personatges i les situacions que es desenvolupen. En definitiva si el conte s’adapta els seus interessos i motivacions és ben segur que el viu.
He cercat una pàgina relacionada amb diversos aspectes tractats a l'assignatura on es parla dels contes i la poesia somiadora, on el projecte es desenvolupa a diferents zones de Catalunya: http://www.martinaescoda.cat/ 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada