diumenge, 21 de maig del 2017

Visita d'en Pere Peris

El dia 28 d’abril vam fer una classe magistral molt diferent a la resta i especial. Vam tenir un convidat expert en literatura infantil que ens va introduir en aquest món i va realitzar una sessió plena de sorpreses.

Va començar introduint un tema que dóna molt a reflexionar, es tracta de la importància de viure la vida sempre que es pugui des d’un punt de vista lúdic i gaudir d’allò que fem. Així mateix vam introduir-nos a reflexionar com hem de prendre’ns la nostra futura professió i sobretot com hem de gaudir de tots aquests moments que viurem realitzant la nostra vocació.
Seguidament, ens va fer pensar en un record que tinguéssim de quan érem petites i ens explicaven contes ja fos a casa o a l’escola. Després el vam compartir amb grups tal i com estàvem assegudes, va ser realment nostàlgic. Personalment em van passar un munt de moments, sobretot de la meva mare quan m’explicava històries inventades quan no podia dormir i sempre li demanava que repetís la meva preferida. Una companya en concret també va explicar-nos una història que li demanava al seu pare sempre en un moment concret en el qual necessitava suport i sentir-se recolzada. A partir d’aquesta petita dinàmica em vaig començar a sentir identificada amb el missatge de la sessió, la importància i la profunditat de la literatura infantil.

Un cop ja ens ha posat ben bé dins el tema ens ha començat a mostrar els següents contes: El gat amb botes, Il camaleonte Variopinto, Amb tot el cor, La història de l’Emma, No és fàcil petit esquirol, On és la lluna?, El regal.  Amb tota aquesta varietat hem vist que tots poden tenir diferents funcions i que avui en dia tenim una gran varietat d’opcions. L’important és saber escollir el millor recurs per cada moment com a mestres i donar-los la funció que els escau fent-los servir com suport en certes situacions.


La meva conclusió ha estat una bona reflexió sobre la importància dels contes i els usos que en podem fer els mestres. Sempre han estat presents a les nostres vides i sovint no els hi hem donat l’ús que mereixen, per tant m’agradaria aprofitar aquesta xerrada d’un expert per afegir aquest coneixement a la meva motxilla d’aprenentatges sobre educació infantil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada