divendres, 26 de maig del 2017

Lectura 7: Lectura compartida y estrategias de comprensión lectora en educación infantil.

Idees Claus

1.Alfabetització emergent: Mitjançant aquesta , el infant s’incorpora al món de la comunicació ( ja sigui a través de la lectura , com a través de la parla ) . Aquestes habilitats que l’infant desenvolupa li permetran comprendre amb majors beneficis tot el que envolta que envolta la pràctica comunicativa. Aquest desenvolupament li servirà fora i dins de l’escola. L’alfabetització té dues pràctiques claus: la lectura dialògica i la lectura compartida .

2.Lectura dialògica: Es produeix entre grup d’iguals o inclús amb la mestra. Bàsicament és la lectura que es pot produir dins un aula i es fonamenta en la interacció posterior a la lectura entre aquests sistemes esmentats anteriorment ( infants entre infants o infants amb la mestra ) . Aquesta interacció tindrà majors beneficis quan el grup sigui reduït.  

3.Lectura compartida: La lectura compartida conta amb dos sistemes claus , la família i l’infant. Es tracta de fer la lectura entre l’infant i un adult, és a dir , fer una lectura conjunta, on s’intensifiqui l’activitat de la lectura gràcies a la intervenció de l’adult. Gràcies a l’adult es millorarà la comprensió de la lectura , es reflexionar sobre ella ,es motivar més, ... en definitiva hi hauran beneficis en el desenvolupament de les habilitats de descodificació i de comprensió .

Paraules Claus

Lectura compartida
Lectura dialògica
Alfabetització
Interacció

Preguntes

-Que podem fer en un context amb una baixa implicació familiar?
-Com faríem la lectura dialògica amb infants provinents de països diferents ?
- Quin tipus de llibres són els que comporten majors beneficis

Reflexió

Trobo que en segons quines escoles o contextos , involucrar a les famílies en l’educació dels seus fills és una tasca gairebé impossible . Famílies que no tenen un hàbit de lectura difícilment estaran motivades o veuran els beneficis a la lectura compartida. Això és possible que creï desigualtats d’aprenentatge entre els infants d’una mateixa aula , i per tant , es pugui segregar la classe entre infants amb habilitats de descodificació i comprensió bona i infants amb aquestes habilitats menys desenvolupades. Aquestes habilitats són essencials per l’adquisició d’altres aprenentatges , per tant a la llarga podria ocasionar desigualtats d’aprenentatge, o si més no , infants amb més o menys capacitat d’aprenentatge. És per això que crec que en els contextos en els que implicació familiar sigui baixa, s’hauria d’implementar algun tipus de programa, on de manera individualitzada , tots i cada un dels infants poguessin fer aquesta pràctica ( lectura compartida ) amb algun adult ( encara que aquest no sigui familiar ) .


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada