En entrar a classe, vam rebre
cadascuna un paperet amb unes paraules o conceptes escrits, tots de diferents
colors. Cap de nosaltres entenia ben bé el motiu o utilitat d'aquest paper, no obstant algunes el miràvem i el comparàvem amb el d'algunes companyes,
trobant així paraules com:
-"amb satisfacció" -"amb peculiaritat"
-"amb valentia" -"amb
pensament" -"amb novetat" -"amb persistència" -"amb plenitud" -"amb valors"
-"amb calidesa" -"amb plaer"
-"amb temps" -"amb sentiment" -"amb
comprensió" entre d'altres.
Al
principi de la classe, ens va explicar que la vida ha de ser lúdica, que aquest
component lúdic és la principal diferencia entre el joc i el treball. Va
ser realment confortant sentir això d’una persona que s’ha dedicat a l’educació
infantil durant tants anys.
També vam realitzar una activitat molt interessant, la qual consistia a tancar els ulls i intentar recordar els sentiments que podíem tenir
en el moment que algú ens explicava el nostre conte preferit,
cosa que em va agradar moltíssim, ja que vaig recordar quan la meva àvia m’explicava
el conta de la caputxeta vermella, i després m’explicava la història de la
Bella i la Bèstia. Em va entrar un sentiment d’enyorança i tendresa, un
sentiment que volia fer desaparèixer tornant a viure aquesta experiència tan
maca i tan agradable.
Vam escoltar contes coneguts, així com d'altres no tan
coneguts, tots, això si, amb un motiu de ser explicats, ja fos pels
temes que tractava (que podien ser complicats de parlar-ne) o potser pels
valors que volien transmetre, tots molt importants com ara compartir. Un altre
efecte també molt important que volia transmetre era el poder d'imaginar, aquesta obvietat que comporta imaginar uns personatges i unes
situacions, però alhora la importància que això pot tenir en els infants perquè puguin
desenvolupar la seva imaginació, expressivitat i creativitat.
Els
contes que ens va explicar una mica per sobre de què anaven i quina era la seva
moralitat, van ser:
* El gat amb botes: s’ha de
ser astut i emprenedor.
* El camaleón variopino: ens
explica el camaleònic que ha de ser un professor, el conte de somiar. Els
docents no tenim un guió (tot i tenir una programació), moltes vegades tot és improvisat.
* Amb tot el cor: parla d’estimar-se.
* La història de l’Emma: l’Emma
és adoptada, és un bon llibre sobre com tractar aquests temes que se’ns fa tan
difícils amb els infants.
* No és fàcil petit esquirol:
aquest conte tracta d’un esquirol que perd a la seva mare.
* On és la lluna: desperta la
creativitat i re inventa el món amb aquest conte!
Per
acabar la classe ens ha fet un regal.
Ens ha regalat un conte. Ens ha començat a explicar un conte anomenat “la sopa de pedres”. Després d’explicar gairebé tot el conte, hi ha un moment que el
protagonista diu:
- Clar
que està bona aquesta sopa! ¿Sabeu per què? Perquè està feta amb...
I
cadascú de la classe llegia el paper que, a principi de classe, ens va
repartir. Em va semblar un conte genial, fantàstic, meravellós. Em va agradar
un munt. La veritat és que hem d’agrair de tot cor la visita que ens ha fet a l’aula
i la xerrada que va explicar, perquè no només va ser interessant i dinàmic,
sinó que a més a més, ens servirà per a un futur dur-ho a terme a la classe amb
infants una mica grans, o si més no, que sàpiguen llegir. Tot i que també es
pot amollar amb imatges de les verdures que els nens tiren a la sopa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada