L'Anna és una professora de la
universitat de Portugal i ens va venir a parlar sobre com era allà l'educació
infantil i quina formació havien de tenir les mestres per poder dur a terme
aquesta professió. També a través de la seva experiència personar ens ha
explicat les diferències amb l’educació espanyola.
La formació del mestre
infantil a Portugal té una durada de tres anys de carrera amb assignatures de
totes les matèries i un màster enfocat a la pràctica docent. Com a diferència
amb la nostra formació podem veure com nosaltres fem un grau de quatre anys i
després si volem un màster per complementar.
A Portugal l’educació
infantil no és obligatòria, no és universal i no és formal però la consideren
fonamental. Es divideixen els infants per dues etapes d’infantil. Els de 0 a 3
anys estarien en el Creche, i depenen del ministeri de la seguretat social, i
els de 3 a 6 anys anirien al jardí de la infància, i depenen del ministeri d’educació.
Una cosa
bastant semblant, i molt trista per a mi de comentar, es que la desvaloració
dels mestres d’educació infantil hi és tant a Portugal com a espanya.
Després l’Ana ens ha parlat amb molt èmfasi de la importància de la llengua oral a l’educació infantil. Ens ha explicat que no hem de forçar la llengua oral ha de ser una cosa natural però atractiva pels infants.
Per acabar
amb la sessió ens ha mostrat un conte anomenat “Una candela amarela” per
treballar les matemàtiques des de una perspectiva oral amb els més petits.
Crec que ha
estat una xerrada molt enriquidora tan a nivell personal com professional.
Considero que la diversitat és molt rica i ens fa créixer i apendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada