dissabte, 27 de maig del 2017

la importància de llegir contes


La importància de llegir contes

Al no haver assistit a la xerrada de Pere Peris, faig una reflexió de la importàcia de llegir contes segons el meu punt de vista.

Personalment, sempre m'ha agradat llegir. Crec que aquesta afició és gràcies a la meva mare, que com jo ara, és una molt bona lectora. Recordo de petita, abans d'anar a dormir, que ella sempre em llegia algun conte, o m'explicava diferents històries inventades per ella mateixa. Un cop vaig ser mare, vaig voler inculcar-li, des de ben petita, a la meva filla la mateixa afició. Avui dia, entrar a una llibreria o biblioteca amb la meva filla és saber que, com a  mínim, estarem un parell d'hores mirant i remirant diferents llibres. M'agrada veure l'interès que mostra per la lectura, tot i que al tenir cinc anys, encara no sap llegir correctament.


Crec que pel desenvolupament intel·lectual i emocional d'un infant és imprescindible promoure la lectura des de ben petits, des del seu naixement. Per tant, crec que els pares han de ser conscients de la importància de la lectura per un millor aprenentatge i llegir i explicar contes amb freqüència, ja que llegir és una activitat que depèn, en gran mesura, als pares i mares per tal de contribuir a una formació i educació de millor qualitat.
A part d'afavorir una relació entre infant i adult, hi ha molt altres factors positius que produeix la lectura. En primer lloc penso que els nens,  aprenen a escoltar, imaginar-se el que se'ls explica, crear el seu propi món, ser més creatius, augmentar la capacitat de concentració, ampliar el seu vocabulari, i el més important de tot, afavoreix a adquirir una millor competència lingüística. A part de tot això, segons diferent experts, llegir des de ben petits facilita, un cop ja de grans, la resolució de problemes i/o conflictes i a prendre decisions.






Dins les aules és el mateix, és a dir, s'ha de promoure d'igual manera el plaer per la lectura, sense posar cap tipus de límits.

Pel que fa als llibres il·lustrats tinc diferents punts d'opinió. Per una banda, quan són nens petits, crec que afavoreix la lectura, perquè d'aquesta manera tenen un suport visual per poder reforçar el que se'ls està explicant, però un cop són més grans, a partir dels 7 o 8 anys, crec que les il·lustracions dins dels llibres ja no son tant necessaris, ja que els limita molt la seva imaginació, i no els deixa crear aquell món interior. Cada persona és diferent, i no tots interpretem ni imaginem les coses d'igual manera. Si tots els llibres estan amb dibuixos, no deixem que la creativitat de cada persona, en aquest cas dels infants, es desenvolupi amb llibertat. És, penso, una forma de limitar la part creativa d'un infant.

Per tant, en relació a lectura 6 que vam fer sobre si es neix o un es fa lector, comparteixo l'opinió de l'autor del text en què realment un es fa lector, ja que l'entorn que envolta a l'infant és el que promou, en aquest cas, la lectura, i per tant, fa que l'infant s'interessi per llegir i conèixer un món on la imaginació i la part creativa són un factor essencial, a part d'afavorir moltes altres competències anomenades anteriorment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada