El dia 28 d’abril vam rebre una visita molt especial de
Pere Peris, el company de Xavier Gimeno (el nostre tutor) i amic d’en Xavier
Fontich.
Va venir a la nostra aula per treballar diferents temes,
concretament, els contes, les cançons i les emocions. Per a ell, treballar i jugar són termes paral·lels,
ja que creu que a partir del joc i dels contes es transmeten molts coneixements
i aprenentatges. Va dir textualment que “ El important de fer de mestre és
passant-nos-ho bé”.
Durant la sessió ens va portar els següents contes:
1. El gat amb
botes: Ens mostra un personatge astut. Hem de gaudir dels contes
submergint-nos en la fantasia però sempre tenint en compte la realitat
2. Il Camaleonte
Variopinto: hem de tenir en compte la historia però també les imatges, ja
que complementen la riquesa d’aquesta historia. Hem de ser camaleònics per
camuflar-nos i poder escoltar i estar menys present en el nostre paper com a
mestre.
3. Amb tot el cor:
T’estimo amb tot el cor. Tipus de contes que té un relat interessant perquè
treballa el tema de l’afecta, acollida, la distància, la retrobada...
4. No és fàcil
petit esquirol! : un esquirol que va perdre la seva mare i gestiona aquest
tema a partir d’un esquirol, una activitat que sense dubte és una proposta
adient per treballar a una aula.
5. La història de l’Emma:
Parla de diversitat familiar. L’ Emma (La protagonista) fa galetes amb
l’àvia, se n’adona que la família és molt rosseta i ella es diferent se n’adona
que és adoptada... Hi ha moltes maneres de fer.
7. El regal: quan
no sabeu que regalar, mirem aquest llibre on hi ha moltes idees mitjançant
la imaginació.
Per finalitzar la visita, ens va explicar un conte que s’anomena
“La sopa de pedres”. Tracta d’un soldat que buscava menjar per un poble y
després amb l’ajuda dels infants del poble van aconseguir fer una sopa amb
peculiaritat, persistència..., paraules que ens va repartir en un full a
principi de la sessió.
Ha sigut una experiència enriquidora, transmissora de
valors i representant d’emocions i sentiments.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada