dimarts, 23 de maig del 2017

PRESENTACIÓ D'EN PERE PERIS

El passat 28 d’abril, vam rebre la visita del Pere Peris, del qual sabem que ha treballat en el món de l’educació des del 1981. És doctor en pedagogia, mestre d’educació infantil, catedràtic d’ensenyament secundari en l’especialitat d’intervenció sociocomunitària i té un màster en psicoteràpia analític grupal. Ha treballat 12 anys de mestre d’educació infantil. Professor associat al Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona del 1993 al 2012. Ha fet formació per a habilitació d’educadores en educació infantil, ha elaborat, en col·laboració les guies d’evidències per l’Institut Català de les Qualificacions  en l’àmbit de l’educació infantil, i ha elaborat materials sobre promoció de l’autonomia personal i social, per encàrrec del MEC.
Actualment és professor de Formació Professional, de la família de Serveis Socioculturals i a la Comunitat, en el Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) Integració Social i en el CFGS Educació Infantil. Responsable de la formació en el centre de treball (pràctiques) d’aquests cicles formatius. Col·laborador en l’assessoria al Grup de Treball per a la Infància de Gavà; bé, tot un professional que té a l’esquena una llarga trajectòria en l’àmbit educatiu. Un home savi ple d’experiències enriquidores per transmetre. Després de conèixer (segur que molt per sobre) el seu camí, per a mi, les seves paraules prenen un altre caire.

El Pere Peris va venir a fer una exposició, la temàtica de la qual – en relació amb l’assignatura – són els contes. Va donar especial importància a les emocions que una història ens pot transmetre i la relació que tenen els contes amb el joc simbòlic dels infants i la influència que té. Va preparar una activitat per a nosaltres que consistia a tancar els ulls i recordar quins eren els contes que ens explicaven quan érem petits o els contes que més ens agradava llegir. Realment, mai he sigut una apassionada de la lectura. No recordo moltes ocasions en què algú m’ha llegit un llibre, però si recordo que tenia una col·lecció de llibres Disney i que, de vegades, si no em quedava adormida al sofà després de sopar, sempre llegia el mateix llibre: “Els 101 Dàlmates”; recordo aquell llibre amb una estima especial.
Realment, si faig un cop d’ull a la meva etapa educativa en relació amb la lectura, crec que no ha tingut una influència positiva. Sempre he associat la lectura a obligació: llegir dos llibres a estiu que no podies escollir i uns altres tres durant al curs que escasses vegades eren del meu interès. És ara quan començo a llegir per plaer i, sincerament, m’agrada. M’agraden els moment d’evasió, de ficar-me dins de la història que m’estan contant i fer-me la protagonista de la narració.

Tornant a la conferència del Pere, també va aprofitar per presentar-nos una gran varietat de contes, però contes NO populars; contes que treballaven les emocions i els valors, com ara: “El gat amb botes” o “Amb tot el cor”. Com a futures docents hem de fer una bona selecció d’allò que volem transmetre amb la lectura; les paraules tenen una gran influència. Ell va escollir explicar-nos un conte no popular “La sopa de pedres” (o semblant) amb el seu toc personal, autèntic i amb la nostra col·laboració, el qual vaig gaudir molt. És important també allò que transmeten a l’hora de narrar: les emocions, el llenguatge no verbal, etc. Això també forma part de l’experiència.

Per acabar, el convidat ens va obsequiar amb un petit retall que ens presentava L’orella verda, de Gianni Rodari, tot aprofitant per presentar-nos l’Espai BES (Barcelona Espai Supervisió).


Gràcies per la teva màgia, Pere! 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada