Per començar vam parlar de la diferència que hi ha entre el joc i el treball, aquesta diferenciació ha esdevingut perquè la vida ha de tenir sempre un component lúdic en aquest sentit, per exemple: emprar el joc simbòlic per treballar el programa d'immersió lingüística, concretament per racons.
Així doncs, cal treballar a través de situacions simulades, contextualitzades i amb un significat pels infants, perquè puguin adonar-se de la funcionalitat dels coneixements que van adquirint per la seva vida en societat. Per aquest motiu hem de regular la nostra intervenció a través dels materials i de l’espai que els oferim.
En relació
als materials veiem com els contes tenen diverses i múltiples funcions, poden
fer viure moltes emocions als infants. A més treballen valors diferents com:
compartir, que no tot és el que sembla, l’estima, les distàncies... Així els
contes evoquen als infants a imaginar un món fantàstic, per tant tenen una
funció clarament lúdica. A més, poden despertar l’interès dels infants, és a
dir, poden captar la seva atenció.
A més val
dir que ser docent comporta prendre decisions ràpidament i els contes ens ajuden
a tractar temes que no són fàcils d’abordar a l’aula com: la mort, l’adopció...
Per últim,
a continuació es mostra el llistat de contes que en Pere Peris ha portat a l’aula:
- Il Camaleonte Variopinto
- El Gato con Botas
- La Rateta que escombrava l’escaleta
- Amb tot el cor
- La història de l’Emma
- No és fàcil petit esquirol
- On és la lluna?
- El regal
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada