dilluns, 22 de maig del 2017

VISITA D'EN PERE PERIS: ELS CONTES I LES EMOCIONS

Per començar vam parlar de la diferència que hi ha entre el joc i el treball, aquesta diferenciació ha esdevingut perquè la vida ha de tenir sempre un component lúdic en aquest sentit, per exemple: emprar el joc simbòlic per treballar el programa d'immersió lingüística, concretament per racons. 

Així doncs, cal treballar a través de situacions simulades, contextualitzades i amb un significat pels infants, perquè puguin adonar-se de la funcionalitat dels coneixements que van adquirint per la seva vida en societat. Per aquest motiu hem de regular la nostra intervenció a través dels materials i de l’espai que els oferim.

Resultat d'imatges de contesEn relació als materials veiem com els contes tenen diverses i múltiples funcions, poden fer viure moltes emocions als infants. A més treballen valors diferents com: compartir, que no tot és el que sembla, l’estima, les distàncies... Així els contes evoquen als infants a imaginar un món fantàstic, per tant tenen una funció clarament lúdica. A més, poden despertar l’interès dels infants, és a dir, poden captar la seva atenció.

A més val dir que ser docent comporta prendre decisions ràpidament i els contes ens ajuden a tractar temes que no són fàcils d’abordar a l’aula com: la mort, l’adopció...

Per últim, a continuació es mostra el llistat de contes que en Pere Peris ha portat a l’aula:
  • Il Camaleonte Variopinto
  • El Gato con Botas
  • La Rateta que escombrava l’escaleta
  • Amb tot el cor
  • La història de l’Emma
  • No és fàcil petit esquirol
  • On és la lluna?
  • El regal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada