Característiques de l’educació a Portugal:
L’etapa infantil
esta vista com una etapa més assistencial, i la franja d’edat de 0 a 3 no es obligatòria,
igual que a Espanya.
El model educatiu
que fan servir a les escoles està en un procés de canvi i transformació ja que
volen fomentar el joc lliure com a model d’aprenentatge. El problema que es troben a les escoles és que
la metodologia emprada a infantil, que està aportant als infants aprenentatges
molt significatius i vivencials, deixen de tenir protagonisme a la primària, i això
és un fet que volen canviar i seguir la mateixa metodologia adaptada per
aquesta etapa escolar.
A les escoles de
Portugal, vetllen per crear iniciatives que vinguin directament de l’infant, és
per això que es valora molt l’escolta, el respecta i la opinió dels petits, per
fomentar la creativitat. L’Anna ens explica que com educadors hem de
proporcionar eines perquè els infants prenguin iniciatives. Una de les peces
clau és fomentar el diàleg entre ells perquè desenvolupin aquesta capacitat. L’aprenentatge
de la llengua oral és molt important perquè els infants se sentin capaços de
raonar, de descobrir, d’experimentar, etc. És la base.
Per ajudar als
infants en aquest camí cap a la llengua oral, l’Ana ens dona un exemple d’un
recurs molt necessari i de bon ús per aconseguir-ho: els contes.
Aquest conte m’ha
agradat molt, ja que és un recull de diferents aprenentatges dins d’una
historia on els personatges són animalons i segueix un fil conductor molt
atractiu. El conte treballa diferents aspectes com: les matemàtiques, els sons
dels animals, la llegua oral, etc.
Per últim m’agradaria
dir que m’ha agradat molt la visita de l’Ana, ha sigut molt enriquidor conèixer
alguns aspectes de l’educació a Portugal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada