diumenge, 26 de març del 2017

Freire, T. (2016) Una experiència d’hort escolar ecològic, Guix d’infantil, 85, 38-40

IDEES CLAUS:

Propiciar als alumnes un indret d’experimentació on puguin relacionar els coneixements que posseeixen amb els nous que es volen assolir mitjançant l’hort ecològic.

La importància del treball en equip, per aprendre i fomentar el llenguatge oral.


A partir d’aquest projecte fomentar no només l’autonomia, sinó el respecte a la natura i la importància de menjar sa.




PREGUNTES A L’AUTOR:

-       Va ser difícil reunir-se amb tota la comunitat per dur a terme el projecte de l’hort?
-       Tota la comunitat educativa ha participat de la mateixa manera?
-       Quina va ser la reacció de les famílies al plantejar el projecte de l’hort?

RESUM:

La lectura ens parla d’un projecte que es realitza a l’escola d’educació infantil O Areal el qual es basa en la creació d’un hort mitjançant el reciclatge de les ampolles d’aigua que es consumien a l’escola.

Els infants d’aquesta escola tenen un allunyament del medi rural, per tant, la creació d’un hort a l’escola fa que sigui una experiència rica i interessant, ja que poden conèixer valors com el respecte i la cura per a la naturalesa, el gaudi d’aquesta, les possibilitats artístiques, el treball en equip i l’experimentació són qüestions que es treballen a partir d’aquesta activitat.

En quant a l’avaluació, s’observa si l’infant ha treballat en formar part de la creació de l’hort i si ha assolit els coneixements. Tanmateix, no només es valora a l’alumnat sinó al professorat i al projecte.

Cal dir, però, que amb aquest projecte també s’introdueix un concepte clau: fomentar la bona alimentació (consum de fruites, verdures...), l'autonomia i el respecte cap a la natura i, d'una manera social, millorar la relació entre els companys i desenvolupar un llenguatge oral més ric. 


COMENTARI PERSONAL:

M’ha semblat una lectura molt interessant per descobrir quins són els aspectes que es treballen mitjançant la creació d’un projecte d’hort, però també m’he adonat de tot el treball que hi ha al darrera a l’hora de muntar un projecte d’aquest tipus.

M’ha agradat molt la lectura, ja que penso que és molt important apropar als infants al món de l’alimentació saludable i tenir respecte amb el medi natural, i sobretot prendre consciència del procés del seu creixement amb la manipulació d’aquests elements dels qual disposa l’hort.

Un fet que destaca molt la lectura és que el projecte conté molts aspectes a treballar, però pel que fa a aquesta assignatura, també en destaca la llengua oral entre el grup d’iguals. Així, els infants comparteixen, mitjançant el la llengua, amb altres companys el que han fet durant una hora a l’hort. Penso que és un aspecte molt important, ja que es poden adonar de la importància que hi ha en transmetre la parla i la ponderositat de les paraules.

Com a conclusió i posada en comú amb les companyes i les tres lectures més, ens ha costat molt trobar-hi alguna relació, però penso que hem sabut treure-li un: el bon clima amb la finalitat que els infants puguin experimentar lliurement. D’altra banda, la interacció entre els iguals també és un aspecte clau en les 4 lectures i penso que el punt que més relacions té amb l’assignatura.

M’ha agradat molt poder descobrir el que deien les altres lectures i hem creat un debat interessant entre les companyes. He pogut aprendre molt d’elles i ha hagut frases del tipus: “jo crec que els infants són molt capaços de fer les coses però que a l’escola els incapacitem” o “als infants els limitem, els hi tallem les ales”. Tots els infants tenen alguna cosa que demostrar als altres i s’ha de respectar totalment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada