diumenge, 26 de març del 2017

lectura 4

Lectura 4 (II)
Experiència de treball a partir de centres d'interès. Pautes transferibles a altres contextos educatius



IDEES CLAUS
·                     Treball per projectes.
·                     Participació familiar.
·                     Projecte d’animals
·                     Importància de la opinió dels infants.

SÍNTESI

La lectura ens explica el procés del projecte que una escola duu a terme per tal de poder analitzar i valorar tots aquells aspectes que es poden observar, tan siguin negatius com positius. En aquest cas, el projecte dut a terme és sobre els animals.
es tracta de que cada infant sigui l’encarregat de fer saber als altres companys de classe, tot allò que saben de l’animal que els ha tocat per analitzar i conèixer. D’aquesta manera, tots aprenen de tots els animals treballats buscant informació només d’un d’ells. Per aconseguir tot això, els infants necessiten que les famílies s’impliquin i ajudin als infants per buscar i trobar informació de cada animal que els toca buscar.

PREGUNTES
·                     En el cas de que totes les famílies no participin, com es pot fer per regular-ho?
·                     En cas de que els infants haguessin perdut l ’interès pel projecte, quina estratègia utilitzar per tornar a agafar l’ interès dels infants?




REFLEXIÓ PERSONAL


Personalment, mai he treballat per projectes, per tant crec que seria quelcom que potser se’m dificultaria una mica. Estem acostumats a que tot estigui pautat i tampoc ens ensenyen com treballar per projectes i despertat l’ interès dels infants. Tot i així, penso positivament sobre els projectes, ja que d’aquesta mena, els infants aprenen molt més i interioritzen més tots els conceptes i coneixements que treballen. El fet de ser ells els que puguin triar què treballar és molt important. M’agrada saber que l’ infant, és el protagonista i el centre de tot aprenentatge. El fet de treballar individualment amb cada infant i que la paraula tingui un valor important fa que l’ infant tingui molta més autonomia en tot el que fa i es sentí el protagonista en cada exposició que fa, per tant, es sent imprescindible, cosa que en moltes aules no passa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada