Lectura 4 (II)
Experiència de treball a
partir de centres d'interès. Pautes transferibles a altres contextos educatius
IDEES CLAUS
·
Treball per projectes.
·
Participació familiar.
·
Projecte d’animals
·
Importància de la opinió dels infants.
SÍNTESI
La lectura ens
explica el procés del projecte que una escola duu a terme per tal de poder
analitzar i valorar tots aquells aspectes que es poden observar, tan siguin negatius
com positius. En aquest cas, el projecte dut a terme és sobre els animals.
es tracta de que cada infant sigui l’encarregat de fer saber als altres companys de classe, tot allò que saben de l’animal que els ha tocat per analitzar i conèixer. D’aquesta manera, tots aprenen de tots els animals treballats buscant informació només d’un d’ells. Per aconseguir tot això, els infants necessiten que les famílies s’impliquin i ajudin als infants per buscar i trobar informació de cada animal que els toca buscar.
es tracta de que cada infant sigui l’encarregat de fer saber als altres companys de classe, tot allò que saben de l’animal que els ha tocat per analitzar i conèixer. D’aquesta manera, tots aprenen de tots els animals treballats buscant informació només d’un d’ells. Per aconseguir tot això, els infants necessiten que les famílies s’impliquin i ajudin als infants per buscar i trobar informació de cada animal que els toca buscar.
PREGUNTES
·
En el cas de que totes les famílies no participin, com
es pot fer per regular-ho?
·
En cas de que els infants haguessin perdut l ’interès
pel projecte, quina estratègia utilitzar per tornar a agafar l’ interès dels
infants?
REFLEXIÓ PERSONAL
Personalment, mai he treballat per projectes, per tant crec que seria quelcom
que potser se’m dificultaria una mica. Estem acostumats a que tot estigui
pautat i tampoc ens ensenyen com treballar per projectes i despertat l’ interès
dels infants. Tot i així, penso positivament sobre els projectes, ja que d’aquesta
mena, els infants aprenen molt més i interioritzen més tots els conceptes i
coneixements que treballen. El fet de ser ells els que puguin triar què
treballar és molt important. M’agrada saber que l’ infant, és el protagonista i
el centre de tot aprenentatge. El fet de treballar individualment amb cada
infant i que la paraula tingui un valor important fa que l’ infant tingui molta
més autonomia en tot el que fa i es sentí el protagonista en cada exposició que
fa, per tant, es sent imprescindible, cosa que en moltes aules no passa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada