dimarts, 28 de març del 2017

RESUMEN: Pilar Alonso (2002) Aula de Infantil (versión electrónica)


IDEES CLAU:
  • Els adults planifiquen, guien, regulen i potencien les conductes dels infants.
  • A través del joc i la relació amb la mare, el nen aprèn a anticipar-se, a prendre iniciativa.
  • El conte té un paper molt important en el desenvolupament dels infants.
  • S’ha de tenir en compte que hi ha diferències entre el context escolar i el familiar.
L’objectiu principal d’aquest article és retrobar el sentit i la funcionalitat de la interacció comunicativa avançada que els infants estableixen amb els adults. Moltes vegades no es tenen en compte els moments de comunicació en un aula i no es treballa com hauria de ser en tots els moments i no només en uns específics. 
Els adults que es troben propers als infants, desenvolupen conjuntament conductes comunicatives i per tant, es facilita el desenvolupament comunicatiu i lingüístic i es realitza a través de l’adaptació de les capacitats lingüístiques dels nens, generant així capacitats més elaborades i complexes.
Per aconseguir afecte i proximitat, el bebé disposa de conductes que afavoreixen el contacte amb altres persones. Ex: somriures. A més, els petits rituals com poden ser l’hora del bany i els jocs de falda,... funcionen com a diàlegs.
12-15 mesos: la mare dona molta informació al nen utilitzant frases descriptives.
18-24 mesos: les mares demanen més participació als nens a través de preguntes més complexes. 
S’ha de tenir en compte que hi ha diferències entre el context escolar i el familiar, ja que al familiar moltes vegades s’entén al nen sense que ell s’esforci per comunicar-se. 
Criteris i pautes d’intervencions:
  • Detectar el millor moment en l’horari lectiu per potenciar la comunicació.
  • Moments com el canvi de bolquers solen ser els més educatius ja que s’assemblen als moments familiars.
  • Les conductes comunicatives tenen relació directa amb el desenvolupament comunicatiu, emocional i socioafectiu. 
  • El conte té un paper molt important en el desenvolupament dels infants ja que estimulen i animen als nens i nenes a adoptar un esquema més complex en la comunicació. 
 PREGUNTES A L’AUTORA:
  • Que ha passat quan s’han posat en pràctica les tècniques que ens donen a l’article?
  • Quans cassos s’han estudiat per tal d’afirmar tots els aspectes esmentats a l’article?

COMENTARI PERSONAL:

A través de la posada en comú de les diferents lectures al seminari m’he adonat que a la lectura 1 no li dona tanta importància a l’entorn de l’infant com en aquesta lectura i defensen més la llibertat i l’autonomia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada