LECTURA 4
IDEES CLAU
-L’aula ha d’estar
ambientada de manera que faciliti l’autonomia dels infants.
-La mestra ha
de ser una ajuda per l’infant i l’ha d’orientar i guiar amb tot allò que
necessiti.
-Tots els
infants tenen ganes d’aprendre i només cal deixar els materials i el temps
necessari perquè puguin experimentar i aprendre.
RESUM
La lectura “El treball de l’autonomia dels 3 als 6 anys”
parla sobre el mètode Montessori que s’aplica
a algunes escoles d’infantil.
Primer de tot
comença parlant de la importància d’adequar l’ambient a les necessitats dels
infants per tal de que puguin explorar i experimentar amb tots els materials
que se’ls hi ofereixen i puguin aprendre i desenvolupar-se. L’autora posa
èmfasi en la diversitat dels materials. El paper de la mestra és la d’ajudar a
l’infant, orientar-lo i deixar-lo actuar de manera autònoma i s’ha de tenir
clar en tot moment que l’infant no veu el seu entorn de la mateixa manera que
ho veu una persona adulta. L’autonomia de l’infant permet que tingui una
llibertat, confiança i autoestima a l’hora de socialitzar-se amb la resta del
grup.
En segon lloc
l’autora remarca constantment que cal deixar el temps el temps que necessitin
per aprendre, ja que l’infant per si sol, tindrà les ganes d’aprendre perquè
tots passen per les mateixes etapes de desenvolupament. L’infant ha de dur a
terme un aprenentatge significatiu i ell ha de ser el principal protagonista
del seu aprenentatge. Dins d’aquest temps que necessita cada infant per
aprendre es durà a terme el procés d’assaig-error, en el qual l’infant es podrà
superar, trobar reptes en l’activitat.
Així doncs,
aquest article parla de la importància de portar a les aules el mètode
Montessori, ja que proporciona a l’infant unes maneres de fer i d’aprendre
diferent s les maneres que coneixem tradicionalment.
PREGUNTES A L’AUTORA
-Si aquest és
un mètode tant beneficiós per l’aprenentatge dels infants perquè no s’aplica a
totes les escoles?
-Com fer que
la societat se n’adoni de que realment és necessari utilitzar aquest mètode per
l’aprenentatge significatiu dels infants?
REFLEXIÓ
Aquesta
lectura m’ha agradat molt i he trobat que no parlava de temes generals i de
manera superficial, sinó que parlava detalladament del mètode Montessori. M’ha agradat
poder conèixer experiències i la metodologia que utilitzen en aquestes escoles.
Penso que es bo que coneguem aquestes noves maneres d’ensenyar, ja que la
majoria de nosaltres ha tingut una experiència educativa tradicional i no
coneixem aquesta noves formes d’ensenyar que realment proporcionen a l’infant
una seguretat i un aprenentatge significatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada