dimarts, 28 de març del 2017

Lectura 4. El treball de l'autonomia dels 3 als 6 anys

LECTURA 4

IDEES CLAU

-L’aula ha d’estar ambientada de manera que faciliti l’autonomia dels infants.
-La mestra ha de ser una ajuda per l’infant i l’ha d’orientar i guiar amb tot allò que necessiti.
-Tots els infants tenen ganes d’aprendre i només cal deixar els materials i el temps necessari perquè puguin experimentar i aprendre.

RESUM

La lectura “El treball de l’autonomia dels 3 als 6 anys”  parla sobre el mètode Montessori que s’aplica a algunes escoles d’infantil.

Primer de tot comença parlant de la importància d’adequar l’ambient a les necessitats dels infants per tal de que puguin explorar i experimentar amb tots els materials que se’ls hi ofereixen i puguin aprendre i desenvolupar-se. L’autora posa èmfasi en la diversitat dels materials. El paper de la mestra és la d’ajudar a l’infant, orientar-lo i deixar-lo actuar de manera autònoma i s’ha de tenir clar en tot moment que l’infant no veu el seu entorn de la mateixa manera que ho veu una persona adulta. L’autonomia de l’infant permet que tingui una llibertat, confiança i autoestima a l’hora de socialitzar-se amb la resta del grup.

En segon lloc l’autora remarca constantment que cal deixar el temps el temps que necessitin per aprendre, ja que l’infant per si sol, tindrà les ganes d’aprendre perquè tots passen per les mateixes etapes de desenvolupament. L’infant ha de dur a terme un aprenentatge significatiu i ell ha de ser el principal protagonista del seu aprenentatge. Dins d’aquest temps que necessita cada infant per aprendre es durà a terme el procés d’assaig-error, en el qual l’infant es podrà superar, trobar reptes en l’activitat.

Així doncs, aquest article parla de la importància de portar a les aules el mètode Montessori, ja que proporciona a l’infant unes maneres de fer i d’aprendre diferent s les maneres que coneixem tradicionalment.

PREGUNTES A L’AUTORA

-Si aquest és un mètode tant beneficiós per l’aprenentatge dels infants perquè no s’aplica a totes les escoles?

-Com fer que la societat se n’adoni de que realment és necessari utilitzar aquest mètode per l’aprenentatge significatiu dels infants?

REFLEXIÓ


Aquesta lectura m’ha agradat molt i he trobat que no parlava de temes generals i de manera superficial, sinó que parlava detalladament del mètode Montessori. M’ha agradat poder conèixer experiències i la metodologia que utilitzen en aquestes escoles. Penso que es bo que coneguem aquestes noves maneres d’ensenyar, ja que la majoria de nosaltres ha tingut una experiència educativa tradicional i no coneixem aquesta noves formes d’ensenyar que realment proporcionen a l’infant una seguretat i un aprenentatge significatiu. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada