Llegir a la pantalla.
Idees claus:
Cal llegir per aprendre i comunicar-nos
Incorporar nous formats i noves tecnologies en el nostre dia a dia
Acompanyar a l’infant en el procés d’aprenentatge a través de la lectura per afrontar els nous formats.
Interrogants:
Quin tipus de format és el més convenient per l’aprenentatge dels infants?
S’acabarà perdent el format del llibre tradicional degut a la tecnologia?
Fins a quin punt arribarà la tecnologia en l’àmbit de la lectura a l’escola?
Resum:
En aquest text, tot i tenir una curta extensió, parla principalment de la importància de llegir, per aprendre i per comunicar-nos; i a més, l’autora realitza una reflexió sobre el tema.
La lectura és una font principal que transmet molts aprenentatges, identificar molts sentiments, imaginar com són els personatges... en definitiva: provocar-nos sensacions. Estem durant tota la vida llegint o escoltant allò que ens llegeixen i per tant, els infants quan arriben al món, els hi és molt fàcil entendre-ho. Però ens hem d’adonar que tot ha evolucionat, i hem passat dels llibres tradicionals a nous formats tecnològics: les pantalles.
La lectura és un procés d’aprenentatge en el qual els adults, sobretot els mestres, hem d’acompanyar i implicar-nos en el procés d’aprenentatge dels infants, ja que tot i que poden anar a una velocitat d’aprenentatge més ràpida que els propis mestres, en alguns aspectes poden perdre’s.
Per tant, l’autora ens mostra la importància de seguir llegint contes, històries o llibres per fomentar la creativitat i la imaginació dels infants, fent així que els nens i les nenes interioritzin aprenentatges de forma lúdica acompanyats rebent el suport dels docents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada