Txell
Fontanet i Olga Romera
Idees
clau:
- Els infants creen el seu propi aprenentatge.
- Adaptar els espais a les noves necessitats/interessos detectats.
- Crear contextos compartits d’ensenyament-aprenentatge que potenciïn les relacions entre els iguals.
- Respectar els temps/ritmes individuals de l’alumnat.
Resum:
L’article
“ Junts és més que la suma de tothom”
tracta sobre l’escola el Martinet, una escola pública
situada a Ripollet (Vallès Occidental) que té com a eixos principals el
benestar i respecte als alumnes.
Les autores al llarg de l’article ens fa un petit
mostratge sobre quins són els pilars bàsics sobre els quals assenten les bases d’aquesta
escola de recent creació. Un dels més primordials és veure l’infant com el
protagonista del seu aprenentatge i, per tant, organitzen espais des de la possibilitat
de respectar els diferents ritmes d’aprenentatge i diversitat existent a l’aula.
Així com també partir de la premissa de oferir zones càlides, acollidores,
estimulants, plenes d’oportunitats, amb propostes diverses i engrescadores.
És un lloc en què s’ha qüestionat les regles
establertes, per caminar cap a una altra educació que miri als infants més enllà
dels continguts i objectius. Per tant, una escola innovadora i reflexiva amb un
projecte educatiu alternatiu, la qual desprèn una essència d’autosuperació
constant, tant per part del professorat com de l’alumnat.
En resum, El Martinet és un centre que està en constant
canvi, que sense la renovació/formació continua del professorat, com la
implicació d’aquest per aprendre i adaptar-se a les noves situacions no seria possible.
Interrogants:
- Hi ha suficients recursos humans (professionals) per portar a terme aquest nou estil educatiu?
- Donat que us podeu trobar amb diferents infants que presentin algun tipus de necessitat educativa especial, estan els diferents espais adaptats per aquesta tipologia d’alumnat?
Comentari personal:
Personalment crec que el diàleg que es crea entre l’arquitectura
i la pedagogia, és ideal per gaudir, plenament, d’un bon projecte com el que
fomenta aquesta escola.
Dins d’una societat tant canviant com la nostra, opino que els professionals que acompanyen els processos d'aprenentatge dels infants necessiten estar en un procés de constant evolució, canvi i reflexió. I, per tant, es essencial treballar en una mateix direcció per aconseguir un objectiu clau: transformar l’educació.
Dins d’una societat tant canviant com la nostra, opino que els professionals que acompanyen els processos d'aprenentatge dels infants necessiten estar en un procés de constant evolució, canvi i reflexió. I, per tant, es essencial treballar en una mateix direcció per aconseguir un objectiu clau: transformar l’educació.
Una marca de un gran educador es la habilidad
de guiar a sus estudiantes a nuevos lugares donde incluso el educador nunca ha
estado.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada