dimarts, 28 de març del 2017

Lectura 4 Grup II

EXPERIENCIA DE TRABAJO A PARTIR DE CENTROS DE INTERÉS. PAUTAS TRANSFERIBLES A OTROS CONTEXTOS EDUCATIVOS - JOSÉ MANUEL ROÁS TRIVIÑO.


Idees claus:

-         -  S’han de treballar els temes que els interessi als nens i nenes.

-          - Cal molta dedicació i innovació per treballar temes diversos.

-         -  Els infants volen sentir-se part del seu aprenentatge.

-          - La cooperació dels pares és imprescindible.

-          - Individualització del treball amb cada infant.


Síntesi:

Aquest text de José Manuel Roás Triviño ens descriu una experiència de treball a partir dels centres d’interès dels infants. Aquest projecte va ser realitzat al CP Escritor Alfonso Grosso, un centre ubicat a un barri perifèric de Sevilla durant el curs 1998 – 1999.

Concretament, l’autor ens explica la seva pròpia experiència d’una manera detallada de com s’ha desenvolupat el treball sobre els animals en aquest grup classe. Primerament, ens diu que el treball es va iniciar gràcies a les observacions realitzades pel docent, ja que va veure que era una temàtica molt interessant pels infants i que els aportava curiositat i ganes per aprendre. Seguidament, ens narra tot el procés que van dur a terme conjuntament les famílies, els infants i el mestre, i les característiques d’aquesta. Finalment, ens fa un anàlisi de les conclusions extretes després d’haver realitzat la pràctica, contemplant els punts a millorar per realitzar-ho una segona vegada amb un altre grup.

Gràcies a l’explicació d’aquest docent sobre aquest projecte, podem veure com és d’important fer totalment partícips als infants del desenvolupament del seu aprenentatge i com aquest fet és realment beneficiós per obtenir uns bons resultats després.

Com a conclusió, aquest text només és un petit exemple de tot el que podem arribar a fer amb els nostres alumnes i, per tant, tot el que ells són capaços de fer conjuntament amb nosaltres si els hi dediquem l’atenció necessària per descobrir els seus interessos i si tenim prou idea per dur a terme un projecte com aquest.


Qüestions:

-        - Què hagués fet el professor si els alumnes s’haguessin cansat del projecte abans que els donés temps a acabar totes les exposicions?

-          - Què passa si una família no vol col·laborar en el projecte del seu fill?


Reflexió personal:

Penso que aquesta lectura ha estat molt interessant i profitosa per veure la realitat d’un centre en un projecte concret, és a dir, veure en un escrit reflectida una pràctica docent amb un grup d’infants explicada de primera mà per part dels educadors.

M’ha semblat molt bona idea la manera de treballar que ha desenvolupat aquest professor per ensenyar als infants el tema dels animals, ja que s’ha centrat principalment en l’interès mostrat per ells cap a aquesta temàtica i, a més a més, ha sabut portar-la per un camí molt òptim pel que fa a l’aprenentatge dels petits.

Tot i això, crec que només és l’explicació d’una experiència molt determinada i que, per aquest motiu, potser aquest projecte només funciona amb aquest alumnat, encara que això no se sap mai.

Per tant, podríem agafar aquest text com “inspirador” per crear noves formes d’adquisició d’aprenentatge dels nostres grups d’infants. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada