diumenge, 26 de març del 2017

LECTURA 4: EL TREBALL DE L'AUTONOMIA DELS 3 ALS 6 ANYS- DOLORS BLANCH, LEONOR MARCH

IDEES CLAU:

  • L'infant és el protagonista del seu propi aprenentatge.
  • Cada infant és únic i diferent, per la qual cosa li hem d'oferir l'ambient adequat i les eines necessàries perquè aprengui i es desenvolupi correctament. 
  • És essencial que l'infant se senti lliure d'escollir allò que vol fer, és a dir, no s'ha de trobar obligat a realitzar alguna cosa que no vulgui fer. 




RESUM:
Tal com diu el títol, la lectura es parla de com treballar l’autonomia a les aules de 3 a 6 anys fent servir les observacions que han pogut realitzar les guies del centre Montessori-Palau. Parlen molt sobre que cada infant és diferent i únic, i per la qual cosa hem de saber oferir a cada un d’ells l’ambient i les eines adequades per tal de puguin aprendre i desenvolupar-se correctament. Així mateix, en l’article també es dóna molta importància al fet que l’infant és el protagonista del seu propi aprenentatge, deixant el paper del mestre com a guia, observador, orientador i oferint un model a seguir al nen o nena.

El mètode Montessori dóna importància a l’experimentació, ja que la mateixa experiència i la resolució de problemes ajuden a créixer, a formar-se i, sobretot, a desenvolupar la seva l’autonomia, un dels aspectes essencial de Maria Montessori. Així mateix la llibertat és un factor que també es dóna en aquest mètode però no deixant de banda les normes de convivència i de respecte, tant a les altres persones com a l’espia i als materials.


Per acabar, el text parla sobre el temps que l’infant dedica a treballar, el qual ha de ser d’unes 3 hores perquè l’infant disposi de temps suficient per poder repetir i millorar allò que ha fet quan s’ha equivocat. És a dir, necessita estones més o menys llargues per arribar a assolir una bona concentració.  



PREGUNTES A LES AUTORES:
  • Sabent que els infants es desenvolupen millor, per què no existeixen més escoles d'aquest tipus?
  • Com podríem fer que la societat es dónes compte que aquest tipus d'activitats són més favorables pels infants que no pas els mètodes tradicionals? 

REFLEXIÓ:

M’ha semblat interessat aquest text, ja que m’agrada saber sobre diverses maneres innovadores d’ensenyar als infants diferents de les que jo vaig  aprendre en la meva infància. M’agrada tenir un gran ventall d’opcions de com ensenyar, així la meva tasca de mestra no serà tan difícil i tampoc acabarà sent  avorrida i monòtona, i d’aquesta manera els meus alumnes estaran motivats per aprendre. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada