El treball de l’autonomia dels 3 a 6 anys
Paraules clau:
· - Autonomia per poder experimentar manipular i així créixer i formar-se
· -Interès per aprendre condueix a l’autonomia
· -Error fonamental per autosuperar-se i millorar
L’article tracta el tema de la
importància de l’autonomia en els infants en les edats compreses entre els 3 a
6 anys, concretament a partir del mètode Montessori, on s’introdueixen els seus
principis dins les aules. L’autor es vol centrar bàsicament en respectar
l’autonomia i els ritmes de cada infant, entenent-lo com un subjecte que veu el
món de manera diferent a l’adult, deixant que aquest sigui el protagonista del
seu propi d’aprenentatge. Si potenciem l’autonomia a les aules oferint material
ric i proper perquè puguin experimentar i manipular els alumnes tenen un aprenentatge
significatiu. La importància de l’error d’equivocar-se, i donar temps per
reconduir i concentrar-se, és fonamental
perquè l’infant pugui auto superar-se,
veure l’activitat com un repte i d’aquesta manera millorar i entendre els
procediments que efectua. D’altra banda aquest mètode a banda de dona autonomia
i llibertat a l’infant, també destaca la importància de respectar la feina dels
altres companys mantenint així un control de les seves actuacions i emocions i
d’altra banda no deixar-se influenciar per la feina dels altres.
Com a conclusió la metodologia
montessoriana es centra en les capacitats de l’infant i donar plena autonomia i
temps a les activitats que aquest vol fer. Aquests principis permeten potenciar
la responsabilitat i l’autoestima de l’infant afavorint que aquest es pugui
moure amb facilitat en qualsevol entorn i context produint així un
desenvolupament profund i real del seu aprenentatge.
Preguntes:
·
Quan es refereix a autocontrol
implica control de les seves emocions i actuacions?
·
El treball que fa l’infant no
acabo d’entendre quan l’autor exposa que és un treball que l’infant pot anar
ampliant ja que no posa cap exemple.
OPINIÓ PERSONAL
Considero que no
ha estat una lectura superficial s’han tingut en compte
molts aspectes dels infants ( els seus ritmes, l’autonomia, treballar amb
l’error). Un tret a destacar és que
manipulen molt els materials no obstant no s’esmenta el treball amb l’abstracció
cosa que és essencial per el desenvolupament de la lògica, la concentració i la
resolució de determinats problemes. Per tant la combinació entre activitats més
manipulatives i les que són més abstractes d’un determinat tema potencien que
el desenvolupament de l’aprenentatge sigui més profund i real.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada