dimarts, 28 de març del 2017

Lectura 4

El treball de l’autonomia dels 3 a 6 anys


 Paraules clau:
·        - Autonomia per poder experimentar manipular  i així créixer i formar-se
·         -Interès per aprendre condueix a l’autonomia
·         -Error fonamental per autosuperar-se i millorar


L’article tracta el tema de la importància de l’autonomia en els infants en les edats compreses entre els 3 a 6 anys, concretament a partir del mètode Montessori, on s’introdueixen els seus principis dins les aules. L’autor es vol centrar bàsicament en respectar l’autonomia i els ritmes de cada infant, entenent-lo com un subjecte que veu el món de manera diferent a l’adult,  deixant que aquest sigui el protagonista del seu propi d’aprenentatge. Si potenciem l’autonomia a les aules oferint material ric i proper perquè puguin experimentar i manipular  els alumnes tenen un aprenentatge significatiu. La importància de l’error d’equivocar-se, i donar temps per reconduir i concentrar-se,  és fonamental perquè l’infant  pugui auto superar-se, veure l’activitat com un repte i d’aquesta manera millorar i entendre els procediments que efectua. D’altra banda aquest mètode a banda de dona autonomia i llibertat a l’infant, també destaca la importància de respectar la feina dels altres companys mantenint així un control de les seves actuacions i emocions i d’altra banda no deixar-se influenciar per la feina dels altres.
Com a conclusió la metodologia montessoriana es centra en les capacitats de l’infant i donar plena autonomia i temps a les activitats que aquest vol fer. Aquests principis permeten potenciar la responsabilitat i l’autoestima de l’infant afavorint que aquest es pugui moure amb facilitat en qualsevol entorn i context produint així un desenvolupament profund i real del seu aprenentatge.

Preguntes:
·         Quan es refereix a autocontrol implica control de les seves emocions i actuacions?
·         El treball que fa l’infant no acabo d’entendre quan l’autor exposa que és un treball que l’infant pot anar ampliant ja que no posa cap exemple.


OPINIÓ PERSONAL

Considero que no ha  estat  una lectura superficial s’han tingut en compte molts aspectes dels infants ( els seus ritmes, l’autonomia, treballar amb l’error). Un tret  a destacar és que manipulen molt els materials no obstant no s’esmenta el treball amb l’abstracció cosa que és essencial per el desenvolupament de la lògica, la concentració i la resolució de determinats problemes. Per tant la combinació entre activitats més manipulatives i les que són més abstractes d’un determinat tema potencien que el desenvolupament de l’aprenentatge sigui més profund i real.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada