divendres, 31 de març del 2017

lectura 2. filosofía i escola

Lectura 2.  Filosofia i escola.

idees clau:

  • infants són filòsofs innats.
  • filosofía important dins l'escola.
  • filosofía genera pensament crític.
En la lectura, hem pogut observar que els infants estan considerats filòsofs innats ja que aquests sempre es pregunten i qüestionen tot el que per ells és nou i incomprensible, cosa que els filòsofs no fan, ja que aquests es pregunten sobre el que ja sabem o el que sembla que sabem.
Segons diferents filòsofs, com Limpan, ens diuen que la filosofia és clau per dur a terme una reforma educativa, és a dir, que per a ell, és un punt que totes les escoles haurien de treballar.
També hem pogut veure les utilitats de la filosofia dins les escoles, concretament a primària.

Aquestes són les següents:
  • ·         Aprendre a pensar per un mateix
  • ·         Educar per reflexionar
  • ·         Fer que l’Infant es desenvolupi
  • ·         Facilitar la llengua oralàdiàleg
  • ·         Saber conceptualitzar

Preguntes:

En el text ens explica molt bé la teoria, però com es podria treballar la filosofia dins l’aula? Quins mètodes hauríem de fer servir?

Reflexió.
Personalment crec que és molt important treballar la filosofia amb els infants des de ben petits ja que d’aquesta manera generem que aquests tinguin, en futur, un pensament crític. D’ aquesta manera no esperaran a que l’adult li tingui totes les respostes a les seves preguntes, sinó que seran capaços d’investigar, indagar, constatar, plantejar-se les coses, etc. Per aquest motiu, crec que, tant les famílies com els docents que treballen directament amb els infants, s’han d’involucrar en la criança i el desenvolupament de cada nen, concretament a filosofar, tot i que haig de dir que necessitaríem conèixer  les diferents estratègies per poder ensenyar a filosofar.

FILOSOFAR GENERA UN PENSAMENT CRÍTIC.

Altres lectures.
Les companyes de seminari ens han comentat una mica de que parlaven les lectures que han llegit elles.
 La lectura I, que anava sobre la llengua oral en les aula, ens deia que la llengua utilitzada a casa és diferent a la que es parla a l’escola, i el que s’ha de fer, és a ensenyar-los a parlar la llengua correctament i que ells reflexionen el que està bé i el que no. D’altra banda, també parla de la comunicació, que es dona molt entre nen i adult i no tant entre infants, per tant, remarca la importància de la interacció entre el grup d’iguals.
La lectura III ens parla de mantenir la curiositat dels infants en tot moment i tot i que hi hagi un programa estipulat s’ha de saber quines son les necessitats dels infants en cada moment. Aquesta lectura també parlava, per exemple, de la mort i de la importància de tractar temes delicats amb naturalitat, ja que tots els infants poden passar per moments d’aquests en algun moment.

La lectura IV ens parla dels racons i el joc simbòlic, i se centra en una escola concreta que posava en marxa el supermercat coma joc simbòlic sent aquest favorable com a tal, superant amb escreix les expectatives dels educadors que ho van posar en marxa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada