Lectura
2. Filosofia i escola.
idees clau:
idees clau:
- infants són filòsofs innats.
- filosofía important dins l'escola.
- filosofía genera pensament crític.
En la lectura, hem pogut observar que els
infants estan considerats filòsofs innats ja que aquests sempre es pregunten i
qüestionen tot el que per ells és nou i incomprensible, cosa que els filòsofs
no fan, ja que aquests es pregunten sobre el que ja sabem o el que sembla que
sabem.
Segons diferents filòsofs, com Limpan, ens
diuen que la filosofia és clau per dur a terme una reforma educativa, és a dir,
que per a ell, és un punt que totes les escoles haurien de treballar.
També hem pogut veure les utilitats de la
filosofia dins les escoles, concretament a primària.
Aquestes són les següents:
Aquestes són les següents:
- · Aprendre a pensar per un mateix
- · Educar per reflexionar
- · Fer que l’Infant es desenvolupi
- · Facilitar la llengua oralàdiàleg
- · Saber conceptualitzar
Preguntes:
En el text ens explica molt bé la teoria, però
com es podria treballar la filosofia dins l’aula? Quins mètodes hauríem de fer
servir?
Reflexió.
Personalment crec que és molt important
treballar la filosofia amb els infants des de ben petits ja que d’aquesta
manera generem que aquests tinguin, en futur, un pensament crític. D’ aquesta
manera no esperaran a que l’adult li tingui totes les respostes a les seves preguntes,
sinó que seran capaços d’investigar, indagar, constatar, plantejar-se les
coses, etc. Per aquest motiu, crec que, tant les famílies com els docents que
treballen directament amb els infants, s’han d’involucrar en la criança i el
desenvolupament de cada nen, concretament a filosofar, tot i que haig de dir
que necessitaríem conèixer les diferents
estratègies per poder ensenyar a filosofar.
FILOSOFAR
GENERA UN PENSAMENT CRÍTIC.
Altres lectures.
Les companyes de seminari ens han comentat una
mica de que parlaven les lectures que han llegit elles.
La lectura I, que anava sobre la llengua
oral en les aula, ens deia que la llengua utilitzada a casa és diferent a la
que es parla a l’escola, i el que s’ha de fer, és a ensenyar-los a parlar la
llengua correctament i que ells reflexionen el que està bé i el que no. D’altra
banda, també parla de la comunicació, que es dona molt entre nen i adult i no
tant entre infants, per tant, remarca la importància de la interacció entre el
grup d’iguals.
La lectura
III ens parla de mantenir la curiositat dels infants en tot moment i tot i
que hi hagi un programa estipulat s’ha de saber quines son les necessitats dels
infants en cada moment. Aquesta lectura també parlava, per exemple, de la mort
i de la importància de tractar temes delicats amb naturalitat, ja que tots els
infants poden passar per moments d’aquests en algun moment.
La lectura
IV ens parla dels racons i el joc simbòlic, i se centra en una escola
concreta que posava en marxa el supermercat coma joc simbòlic sent aquest
favorable com a tal, superant amb escreix les expectatives dels educadors que
ho van posar en marxa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada