dijous, 30 de març del 2017

LECTURA 2: El rincón del juego simbólico: el supermercado. Vega, C.

LECTURA 2: El rincón del juego simbólico: el supermercado. Vega, C.

RESUM:
Aquesta lectura proposa un procés d’incorporació d’un nou material educatiu dins l’aula. Un grup d’educadors es plantegen introduir un supermercat dins l’aula,  però el joc està pensat per ser introduït amb molta cura tant pel que fa a l’espai com pel que fa als materials. D’aquesta manera busquen crear un espai de joc el màxim segur i educatiu pels infants.
El text ens explica el procés pedagògic que han utilitzat per tal d’introduir el supermercat a l’aula. Han apropat els infants al supermercat per tal de conèixer la realitat d’aquest. En segon lloc, un cop familiaritzats amb el context els han apropat el material que s’hi troba en aquest. Aquest material no és senzill i bàsic sinó que ha estat elaborat i pensat per ser el màxim atractiu possible per als nens i nenes.  A continuació, mica en mica els hi van introduint les normes del joc, i un cop familiaritzats comencen a jugar; si algun infant la mestra veu que no ho ha entès s’apropa per explicar-li. Introdueixen elements que els permetin introduir els nombres, com la caixa enregistradora o els cistells o bosses.
L’espai de joc busca la polivalència de l’espai, on els nens puguin desenvolupar-hi aquell joc que més els hi agradi, com per exemple el de pares i mares.
Finalment, ha arribat el moment de recollir, un moment al qual també hi volen donar cert valor, per tal que sigui un aprenentatge més.

IDEES CLAUS:
·         Els racons de jocs simbòlic  aporten aprenentatges molt significatius als infants ja que els poden situar en un context real
·         El paper del mestre ha de ser observador, veure el procés des de l’inici, quin ús en feien abans, com interactuaven i com ho fan ara
·         La importància de valorar el joc simbòlic amb la seva globalitat

PREGUNTES A L’AUTOR/A:
·         Creus que els materials dels espais del joc simbòlic és important que vagin variant o que sempre siguin els mateixos?
·         Creus que seria enriquidor deixar materials inespecífics amb materials concrets per tal que fessin “volar” la imaginació?

REFLEXIÓ:

Valoro molt el joc simbòlic, i tot el que això aporta els infants. Penso que són espais que si estan cuidats i pensat poden aportar molt coneixement i experiències educatives positives als infants. Els centres que els cuiden es nota i els nens i nenes els gaudeixen. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada