- La interacció constant és molt important.
- Hem de deixar que els infants aprenguin per ells mateixos.
- Despertar la motivació dels infants envers el món de la lectoescriptura.
Síntesi:
Aquest
text tracta sobre com hem d’endinsar els infants en el món de la lectura d’una
manera amena i didàctica, no pas com una obligació a través de fitxes i
exercicis.
Concretament,
aquest article dóna molta importància als infants, als que acaben de néixer,
com endinsar-los en el món de la lectura i com són de màgics els contextos que
relacionen l’infant, un adult i un text.
Al
llarg d’aquest text, anem descobrint diverses maneres de com la lectura és un
accés a una forma de relacionar-nos. La lectura té un caire social que ajuda a
relacionar-nos amb altres persones i ens ajuda a conèixer altres contextos
diferents dels quotidians.
Segons
un dels autors que apareix a la lectura, Lino Barrio, s’ha de fer una reflexió sobre si els infants neixen lectors o es fan lectors a mesura que passa el temps. D'aquesta reflexió, surt la necessitat de potenciar la lectura en els infants des de petits i d'acompanyar-los, tant mestres com pares, en aquest procés.
Preguntes:
- Com es pot posar en pràctica tot el que s'expressa a la lectura?
- Quina és la manera més adequada per crear un context on les famílies comparteixin experiències positives de lectura?
Reflexió personal:
La meva reflexió personal, la faig a partir de la reflexió que ens proporciona la lectura d'en Lino Barrio. Jo crec que els infants neixen lectors però també ho van sent més a mesura que van creixent. D'una banda, els infants neixen predisposats envers el llenguatge i, per tant, crec que la capacitat de llegir és innata en els infants i només s'ha de potenciar de manera positiva. D'altra banda, crec que els lectors es van "creant" a mesura que l'infant es va desenvolupant i se li proporcionen hàbits positius de lectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada