divendres, 31 de març del 2017

Lectura 5 (II) Nascuts per llegir..

Idees claus:

  • La interacció constant és molt important.
  • Hem de deixar que els infants aprenguin per ells mateixos.
  • Despertar la motivació dels infants envers el món de la lectoescriptura.

Síntesi:

Aquest text tracta sobre com hem d’endinsar els infants en el món de la lectura d’una manera amena i didàctica, no pas com una obligació a través de fitxes i exercicis.
Concretament, aquest article dóna molta importància als infants, als que acaben de néixer, com endinsar-los en el món de la lectura i com són de màgics els contextos que relacionen l’infant, un adult i un text.
Al llarg d’aquest text, anem descobrint diverses maneres de com la lectura és un accés a una forma de relacionar-nos. La lectura té un caire social que ajuda a relacionar-nos amb altres persones i ens ajuda a conèixer altres contextos diferents dels quotidians.
Segons un dels autors que apareix a la lectura, Lino Barrio, s’ha de fer una reflexió sobre si els infants neixen lectors o es fan lectors a mesura que passa el temps. D'aquesta reflexió, surt la necessitat de potenciar la lectura en els infants des de petits i d'acompanyar-los, tant mestres com pares, en aquest procés.

Preguntes:
  • Com es pot posar en pràctica tot el que s'expressa a la lectura?
  • Quina és la manera més adequada per crear un context on les famílies comparteixin experiències positives de lectura?

Reflexió personal:
La meva reflexió personal, la faig a partir de la reflexió que ens proporciona la lectura d'en Lino Barrio. Jo crec que els infants neixen lectors però també ho van sent més a mesura que van creixent. D'una banda, els infants neixen predisposats envers el llenguatge i, per tant, crec que la capacitat de llegir és innata en els infants i només s'ha de potenciar de manera positiva. D'altra banda, crec que els lectors es van "creant" a mesura que l'infant es va desenvolupant i se li proporcionen hàbits positius de lectura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada