LECTURA 5: LLEGIR A LA PANTALLA - PÉREZ ESTEVE (2013)
ERICA SERRANO ANTEQUERA
IDEES CLAUS
- Lectura en pantalla
- Competència lingüística
- Món imaginari
- Mitjans audiovisuals i TIC
- Relació afectiva amb la lectura
RESUM GLOBAL
Podem veure com aquest
article ens parla de la lectura i ens fa una reflexió sobre aquesta.
Antigament, tothom compràvem llibres que feia que mitjançant la lectura,
entréssim en un món imaginari el qual ens feia riure, plorar, sentir-nos
identificats, imaginar com eren els personatges, etc. És a dir, un llibre podia
provocar-nos una quantitat de sentiments diferents depenent de l’argument o del
llibre. Per tant, deixava de ser un simple llibre amb moltes pagines, lletres i
paraules, a convertir-se en una historia que cada lector havia de descobrir.
Però actualment, degut a la
tecnologia i als avenços, els llibres tradicionals de paper s’estan perdent i
no ens deixa possibilitat a la imaginació degut a que un llibre potser ja fa
sons, és mouen els personatges, té llums etc. Però això no és un inconvenient
ja que únicament amb els anys el que ha canviat és el format dels llibres que
potser avui podem mirar a través d’una Tablet o ordinador. Encara que sembli un
inconvenient la lectura que destacava abans amb la que destaca ara, no ho és,
ja que gràcies a les pantalles els infants poden aprendre molt més coneixement
de manera molt més visual però sempre tenint en compte que les fonts siguin
fidedignes.
PREGUNTES A L’AUTOR
- Quin tipus de format és el més convenient per l’aprenentatge dels infants?
- S’acabarà perdent el format del llibre tradicional degut a la tecnologia?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada