LECTURA 3: Una experiència d’hort escolar ecològic.
Freire, T.
RESUM:
Una escola de
Baiona decideix crear un projecte educatiu, i transformar un hivernacle amb
ampolles de plàstic reciclades per un hort ecològic. L’idea del projecte és
fomentar els coneixements sobre l’hort a través de l’experimentació, posar en
pràctica coneixements que ja tenien i generar-ne de nous. El projecte està
enfocat a practiques dins i fora de l’aula adaptables a les necessitats dels
infants.
A través d’aquest
projecte el professorat pretén conscienciar a l’alumnat de la cura per el medi
ambient. I les conseqüències negatives que poden tenir les pràctiques negatives
sobre el nostre planeta.
Finalment també es
busca a nivell pedagògic transmetre a través del projecte àmbits alimentessis
saludables. Així que la el projecte treballarà per la cura del medi, del cos i
pel coneixement de l’hort i les plantes.
El projecte compta
amb la col·laboració d’altres associacions i empreses que els han recolzat i
els han ajudat a l’hora d’elaborar el projecte, així com pares i mares que
s’han fet responsables de portar materials reciclats que permetin el
manteniment i la construcció de l’hort.
IDEES CLAUS:
·
Experimentació i observació real a
través de l’hort
·
Consciencia medi ambiental a
través d’un projecte participatiu
·
Fomentar una alimentació saludable
PREGUNTES A
L’AUTOR/A:
·
En cas que hi hagués algun alumne
amb necessitats educatives especials, teniu pensat algun pla individualitzat o
alguna adaptació?
·
Les associacions i empreses han
participat venint a l’escola a fer-vos xarrades o ensenyant-vos la pràctica directament?
REFLEXIÓ:
Tota experiència
aporta aprenentatges molt més significatius que perduren en el temps. Els nens
i nenes aprenen molt més a gust si poden veure i viure allò que se’ls està
explicant, i més si ells en són els protagonistes. Projectes com aquests són
els que donen vida a l’educació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada